میراث فرهنگی یک کشور سند هویت ملی آن کشور است

لیلا کفاش زاده مسئول کارگروه کودک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مدرس وبینار آموزشی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی گفت: میراث فرهنگی هرگز قابل باز آفرینی نمی باشد و سند هویت ملی آن کشور محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، لیلا کفاش زاده در این وبینار دو روزه که طی روزهای دوشنبه ۱۳ بهمن و چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ با حضور مربیان فرهنگی مراکز ثابت، سیار و پستی کانون سراسر استان برگزار شد شناساندن ارزش میراث فرهنگی به کودکان را دارای اهمیت ویژه ای عنوان کرد.

وی افزود: میراث فرهنگی ارثی است که از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها به ما رسیده است و ما هم باید آن را به نسل های بعدی بسپاریم.

مسئول کارگروه کودک پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت: مطالعه در زمینه میراث فرهنگی، چگونگی زندگی مردم کشورمان در گذشته را به ما نشان می دهد و با کمک آن به تکنولوژی رایج در زمان‌های دور پی می بریم.

کفاش زاده تصریح کرد: در یکی از تقسیم بندی ها میراث فرهنگی به دو بخش ملموس و ناملموس تقسیم می شوند که بناهای تاریخی جزء میراث فرهنگی ملموس و افسانه ها و قصه ها، نقالی، لالایی ها، بازی های سنتی، موسیقی، غذا های سنتی و جشن ها جزء میراث فرهنگی نا ملموس به شمار می روند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود استفاده از مهارت های بومی، بها دادن به میراث معنوی، احیاء بازی های سنتی، توجه به صنایع دستی، یاد آوری خاطرات کودکی و برقراری ارتباط با جامعه روستایی را از جمله گام های مؤثر در حفظ میراث فرهنگی بر شمرد.

وبینار آموزشی میراث فرهنگی و فعالیت‌های مراکز کانون از جمله برنامه های پیش بینی شده مصوب واحد فرهنگی کانون استان برای سال ۱۳۹۹ می باشد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =