ویژه‌برنامه‌ی محوری «نورٌ علی نور» در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: افزایش آگاهانه‌ی فعالیت‌های کتاب‌محور کانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کیفیتی مطابق ذایقه و خواست کودک و نوجوان امروز نشان از پویایی برنامه‌ریزان این حوزه دارد که دغدغه‌ی آنان آینده‌ی ایران است.

به گزارش روابط عمومی اداره‎‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی محوری «نورٌ علی نور» با محوریت جشن چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد حضرت فاطمه(س) در سالن سینمای کانون استان برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان که هر سال در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن‌ها و برنامه‌های شاد فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبان خود در سراسر استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، همواره یک جشن محوری نیز به همین مناسبت برای کودکان و نوجوانان در مجتمع استان برگزار می‌کند.

امسال نیز در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همه‌گیری بیماری کرونا محدودیت‌هایی را برای برگزاری یک جشن شورانگیز با حضور کودکان و نوجوانان به وجود آورده بود که بر همین اساس این جشن با حضور تعداد محدودی از مسئولان، همکاران و نمایندگان اعضای برگزیده در مسابقه‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در آغاز این جشن و در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب و تقارن آن با میلاد فرخنده‌ی حضرت زهرا(س) گفت: دهه‌ی فجر یک دهه‌ی نورانی است که یادآور سال‌ها پایمردی، جوانمردی و اهدای خون هزاران شهید است و ما وظیفه داریم در قبال این امانت بیندیشیم که چگونه می‌توانیم برای حراست از آن تلاش کنیم.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در کانونِ پیش ار انقلاب با آنچه در دوران انقلاب صورت گرفته «بلوغ فعالیت‌ها» را رمز موفقیت کانون در دوران پس از پیروزی انقلاب دانست و بیان کرد: با دقت در سیر بالندگی کانون می‌بینیم که چه به لحاظ کیفی و چه کمیت فعالیت‌های صورت گرفته، کانونِ پیش از انقلاب و پس از آن قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: افزایش آگاهانه‌ی فعالیت‌های کتاب‌محور کانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با کیفیتی مطابق ذایقه و خواست کودک و نوجوان امروز، نشان از پویایی برنامه‌ریزان این حوزه دارد که دغدغه‌ی آنان آینده‌ی ایران است.

هادی در پایان با بیان این نکته که همه‌ی ما نسبت به نسل انقلاب مدیونیم، خطاب به مسئولان حاضر در سالن گفت: برای اینکه بتوانیم نسلی در مسیر تفکر صحیح انقلاب، خودباور و آشنا با هویت ملی و اسلامی پرورش دهیم باید با هم‌افزایی تلاش کنیم تا از گردنه‌هایی که توسط دشمنان در این راه ایجاد شده به سلامت عبور کنیم.

پس از سخنان مدیرکل کانون نماهنگی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر، به دو زبان انگلیسی و فارسی که توسط زبان‌آموز کانون زبان ایران در زاهدان تهیه شده‌بود، پخش شد و در ادامه یکی از اعضای کودک کانون روایتگری انقلاب را برای حاضران اجرا کرد.

نماهنگ‌های «معرفی کتاب» توسط عضو کانون و فعالیت‌های مجازی دیگر بخش‌های برنامه بودند و سپس شاهنامه‌خوان نوجوان کانون با اجرای بخشی از هفت‌خان رستم، مهمانان را با این بخش از فعالیت‌های کانون آشنا کرد.

رونمایی از کتاب نورٌ علی نور ، نقاشی‌ها و کتاب‌های منتشر شده‌ی همکاران ادامه‌ی این جشن بود که در آن از نقاشی‌های همکاران با موضوع طراحی چهره‌ی امام خمینی(ره) رونمایی شد.

گفتنی است کتاب یزرگ نورٌ علی نور کتابی در ابعاد ۲ متر در ۱/۵۰ است که به مناسبت فرارسیدن چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است که برای طرح روی جلد آن از آثار برگزیده‌ی نقاشی اعضای کانون، با موضوع انقلاب، استفاده شده و در صفحه‌های داخل کتاب نیز با تکنیک کلاژ، تصویرهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری به زیبایی نقش بسته است.

در پایان نیز از نمایندگان اعضای برگزیده در رقابت‌های ملی و بین‌المللی و همکاران به مناسبت روز مادر تجلیل شد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مدیران بخش‌های استانداری، نمایندگان شهرداری و صدا و سیما از جمله مسئولانی بودند که در جمع مربیان، اعضا و خانواده‌ها حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =