افتتاح نمایشگاه "دست سازه‌های بومی بازی"

نمایشگاه آثار منتخب مهرواره "دست سازه‌های بومی بازی" در چهارمین روز دهه مبارکه فجر با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، در این نمایشگاه آثار منتخب اولین مهرواره "دست سازه‌های بومی بازی" با نمایش در آمده است.

دکتر بدرشکوهی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بازدید از این نمایشگاه بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق روستایی از فعالیت‌های کانون را موضوع بسیار مهم و ارزشمند دانست و از اقدامات کانون در این عرصه قدردانی کرد.

گفتنی است فراخوان مهرواره "دست سازه‌های بومی و بازی" پیش از این در مناطق روستایی تحت پوشش کتابخانه سیار و پستی کانون استان منتشر شده بود.

ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه در زمینه فرهنگ بومی و محلی و کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان مناطق روستایی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این مهرواره است.

دبیرخانه این مهرواره از بین ۲۰۰ اثر ارسال شده ۵۰ اثر را انتخاب و در این نمایشگاه در معرض تماشای علاقه‌مندان گذاشته است.

در این مهرواره از کودکان و نوجوانان مناطق روستایی خواسته شده بود با کمک گرفتن از اولیای خود عروسک و وسایل بازی که زائیده تخیل آنان یا برگرفته از فرهنگ روستایی باشد تهیه و به دبیرخانه مهرواره ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =