تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌های سال ۱۳۹۹ کانون شاهرود

برگزیدگان فراخوان «نامه‌نگاری» مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، معرفی و از سوی شهردار و شورای شهر شاهرود تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، آیین تجلیل از برگزیدگان مهرواره‌ها و جشنواره‌های سال ۱۳۹۹ و فراخوان «نامه‌نگاری» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمین‌روز از دهه‌ی فجر با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی کانون استان، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر شاهرود در راستای ویژه‌برنامه‌ی «جوانه‌های انقلاب» به میزبانی شهرداری در محل ساختمان شورای شهر برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی ضمن قدردانی از نگاه شهردار و مجموعه‌ی شورای شهر به فعالیت‌های تخصصی حوزه‌ی کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: با توجه به مؤفقیت اعضا و مربیان کانون پرورش فکری استان در طی سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم تا این عزیزان را در منطقه و شهر خودشان با حضور مسولان شهرستان در ‌برنامه‌ای باعنوان «جوانه‌های انقلاب» مورد تقدیر قرار دهیم و این رویداد فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم.

خدابخشی با تأکید بر این‌که در عرصه‌ی علم و آگاهی بایست رفتارمند و تأثیرگذار باشیم، افزود: اگر امید نباشد اتفاقی نمی‌افتد و بی‌شک توجه مجموعه‌ی عالی‌رتبه‌ی شهری در این امر بسیار مهم است و نقش بسزایی دارد و ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و انسجام حوزه‌ی فرهنگی درون شهر منجر به خلق آثار و تولید محتوای مطلوب‌تری برای مخاطبان کودک و نوجوان شهر خواهد شد.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش با اشاره به توسعه‌ی نیروی انسانی، گفت: اگر مسئولان و مقامات شهرستان حمایت کنند هر ساله شاهد رشد خوبی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و استعدادیابی خواهیم بود.

علیرضا حاجی‌محمدعلی شهردار شاهرود ضمن ابراز خرسندی از حضور کودکان و نوجوانان در صحن علنی شورای شهر شاهرود و قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری به‌واسطه‌ی این اتفاق مبارک، درخصوص وظایف شهردار و اعضای شورای شهر، مطالبی بیان و اظهار کرد: برای رسیدن به هدف بایست تلاش کرد و از پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی نترسید و با قدرت و اعتماد به نفس در مسیری که مشخص شده گام برداشت.

سیدجواد بیطرف رئیس شورای شهر شاهرود با تأکید بر سخن بزرگان دین اسلام درخصوص نقش و جایگاه مادر در تربیت و رشد و پرورش فرزندان، خطاب به اعضای برگزیده حاضر در جلسه اظهار داشت: شما کودکان امروز به‌عنوان مادران آینده، وظیفه‌ی سنگینی برعهده دارید.

بیطرف در ادامه افزود: با توانمندسازی، مطالعه و فراگیری مهارت‌های زندگی می‌توانید نقش سازنده و اساسی به‌عنوان مادران آینده ایفا کنید. 

لذتی بالاتر از خواندن کتاب نیست

حمیده محبی عضو شورای شهر شاهرود نیز با اشاره به عضویت و خاطرات حضور فعال خود از دوره‌ی کودکی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون شاهرود بر مطالعه‌ی کتاب، تأکید و اظهار کرد: هرچه از نظر تکنولوژی پیشرفت کنیم؛ اما هیچ لذتی بالاتر از خواندن کتاب نیست.

محبی در ادامه به اعضای کودک و نوجوان پیشنهاد داد تا از مربیان مجرب و توانمند کانون پرورش فکری بهره گیرند و تعداد کتاب‌هایی را که مطالعه می‌کنند هم‌راه با عنوان کتاب و پیام کوتاهی از آن، برای خود یادداشت کنند.

نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان سمنان ضمن قدردانی از هم‌کاری شهردار و شورای شهر شاهرود اظهار داشت: نخستین فراخوان نامه‌نگاری ویژه مخاطبان ۹ تا ۱۷ سال از سوی بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون منتشر شد و بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان شاهرودی با توجه به ویژگی‌های برجسته‌ی شهری که در آن زندگی می‌کنند مانند زیبایی‌ها، دیدنی‌ها، تلاش‌های مردم و مسئولان در داشتن شهری آرام، نمونه و پاک، با دو موضوع «شهر دوست‌داشتنی من(آرزوهایی که برای شهرم دارم)» و «شاهوار؛ قلب تپنده‌ی شاهرود(شاهوار این‌روزها اصلاً حالش خوب نیست...)»، در قالب نامه به خلق اثر پرداختند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را کشف و پرورش استعدادها، تقویت خلاقیت کودکان و نوجوانان، توجه هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان به ویژگی‌های بارز، مشکلات و معضلات شهری که در آن زندگی می‌کنند، عنوان و خاطرنشان کرد: پس از داوری و ارزیابی نهایی، آثار آیدا قنبریان، شکیبا میرحسینی، مطهره رعیت، ستایش خواجه‌ها، ارمیا حسینی، هلنا محمدی، تینا دهقانیان، ساناز عامریان، شایسته خداداد و مهلا حاج‌محمدی، برگزیده و شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

گفتنی است؛ پس از خوانشِ اثرِ دو عضو برگزیده‌ی این فراخوان، شهردار شاهرود دستور داد تا به تعداد متولدین روز درختکاری، در سطح شهر درخت کاشته شود و قطعه‌ای از شهر نیز به نام بزرگان برجسته‌ی شهر به کاشت درختانی با پلاک اختصاص داده‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =