نشست صمیمانه استاندار گلستان با اعضای نوجوانان کانون پرورش فکری

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان در نشستی صمیمی با جمعی از اعضای نوجوان کانون از نزدیک با آنها دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، نشست صمیمی هادی حق‌شناس، استاندار گلستان با جمعی از نوجوانان موفق مراکز فرهنگی‌هنری با حضور مدیرکل کانون و جمعی از کارشناسان در روز پنج شنبه ۱۶ بهمن۱۳۹۹ برگزار شد.

کودکان و نوجوانان گلستانی، سرمایه‌های اجتماعی استان هستند

استاندار گلستان در این دیدار صمیمانه که با حضور تعدادی از نوجوانان فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارشناسان این نهاد فرهنگی برگزار شد، تصریح کرد: بنیه کشور در زمینه‌های مختلف قدرتمند است و خوشبختانه با رشد و پیشرفت فرزندان این کشور در طول ۴۲ سال گذشته همواره موجب سربلندی کشور بوده است.

وی افزود: ارزشمندترین سرمایه‌ی هر کشوری سرمایه‌های انسانی آن است و بی‌تردید کودکان و نوجوانان ظرفیت‌های آینده در سرمایه‌های اجتماعی هستند.

حق‌شناس یادآور شد: اگرچه در دوره شیوع کرونا قرار داریم اما خوشبختانه گلستان در وضعیت زرد قرار دارد و کانون باید جهت ارایه خدمت به کودکان و نوجوان فعال باشد.

استاندار گلستان راهیابی به حل مسائل اجتماعی و ناهنجاری‌های حوزه فرهنگی را تنها از مسیر توجه ویژه به کودکان و نوجوانان به‌عنوان نسل آینده ساز مملکت امکان پذیر دانست.

وی با اشاره به اهمیت توجه به استعدادهای نسل جدید اظهار کرد: خوشبختانه خرید کتاب برای کودکان و نوجوانان در سبد خرید خانواده‌ها قرار دارد و توجه مادران و پدران به رشد و تعالی فرزندان ارزشمند است.

او همچنین با بیان علاقه ‌و آشنایی خود از کانون و ظرفیت‌های آن در رشد و شکوفایی استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان، از تاثیر مثبت فعالیت‌های کانون در توسعه فرهنگی کشور یاد کرد.

در ابتدای این دیدار محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب سیاسی و فرهنگی بود، گفت: پیام انقلاب در بعد سیاسی استکبار ستیزی، استبداد ستیزی، استقلال و نفی سلطه‌ی طاغوت بود و در بعد فرهنگی تربیت انسان آزاده، دارای کرامات انسانی و اخلاق مدار است که در واقع رسالت کانون  همین است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم باید کار زیر بنایی کرد اظهار داشت: لازم است پرورش استعدادها، مهارت خود آگاهی، مهارت جرات‌مندی و .... ارتقا یابد که در همین راستا ضرورت دارد به مهارت‌های ده گانه سازمان جهانی بهداشت توجه ویژه شود.

رجب نسب در ادامه تصریح کرد: برای انجام این اقدام زیرساختی باید از کودک و نوجوان شروع کرد که در کانون پرورش فکری این هدف با ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌های کتاب محور و فرآیندی بصورت مستمر برای این گروه سنی انجام می‌شود و در شرایط فعلی و بحران کرونا، این فعالیت‌ها در بستر امن مجازی در حال انجام است.

او با اشاره به حضور مربیان خلاق و خبره در کانون گفت: سعی می‌کنیم تا بتوانیم در راستای اعتلای مراتب انسانی و افزایش سطح دانایی تلاش کنیم اما این امر مهم بدون همسویی و همراهی سایر نهادها در سطح وسیع میسر نمی شود.

مدیرکل کانون در پایان صحبت‌های خود از  استاندار خواست تا در تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز کانون برای تامین بستر مناسب جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر، همسویی برنامه‌ی سایر دستگاه‌ها در حوزه ی کودک و نوجوان، جلوگیری از موازی‌کاری، مشارکت نوجوانان در طرح نیازهای خود و ارائه ی راه حل، معرفی ظرفیت‌های موجود به کشورهای همسایه و تسهیل برخورداری استان از ظرفیت سازمان‌های جهانی، یاریگر کانون باشند.

در این دیدار همچنین نوجوانان حاضر در جلسه ضمن بیان افتخارات خود، دغدغه‌هایشان را با استاندار گلستان درمیان گذاشتند.

در پایان نیز استاندار گلستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از از آنان تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =