وبینار اقدام پژوهی در کانون پرورش فکری آذربایجان غربی برگزار شد

دوره آموزشی «چالش ها و راهکارهای اقدام پژوهی در دوران کرونا» با حضور اقبال قاسمی پویا پژوهشگر و عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش‌ و پرورش ایران به صورت وبینار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در این دوره آموزشی دو روزه که طی روزهای سه شنبه ۱۴بهمن و پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد، مربی مسئولان مراکز ثابت کانون سراسر استان حضور داشتند. 

قاسمی پویا در این وبینار آموزشی گفت: شرایط کرونایی موجود، ورود به عرصه ارتباط از طریق فضای مجازی را تحمیل کرده است و چاره ای جز افزایش مهارت و تسلط بر این فضا وجود ندارد.

وی افزود: از اساسی ترین تفاوت های پژوهش درعمل، شیوه جمع آوری اطلاعات، روش آموزش و ارزشیابی متفاوت است و این مراحل در حال حاضر از طریق ارسال پرسشنامه و بررسی اسناد و مدارک و اطلاعات بدست آمده از دیگر پژوهش ها امکان پذیر است و سوالات پرسشنامه می بایست در جهت  توصیف وضعیت موجود باشد.

وی در تبیین تفاوت پژوهش دانشگاهی و اقدام پژوهی گفت: پژوهش مربیان، از نوع پژوهش درعمل است  که از سال ۷۶ تاکنون در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  آغاز شده است.

وی گفت: مربیان پژوهشگر می بایست سطح کیفی مطالعات را با طبقه بندی و تحلیل درست داده ها افزایش دهند، تا با تحلیل درست وضع موجود به راه حل مسئله دست پیدا کنند.  

چگونگی طرح مسئله، شناسائی مشکل، طرح فرضیه و هدف و روش تحقیق در اقدام پژوهشی از دیگر مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی مجازی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =