کد خبر: 303263
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
«یدو» رکورددار نامزدی بیشترین جوایزِ جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری نامزد دریافت ۱۳ جایزه در بخش «سودای سیمرغ» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم در میان ۱۶ فیلم بخش «سودای سیمرغ»، با نامزدی در ۱۳ بخش، بیش‌ترین تعداد نامزدی را در جشنواره سی‌ونهم از آن خود کرد.
فیلم «یدو» که اولین ماه‌های جنگ تحمیلی در آبادان را به تصویر کشیده است در ۱۳ بخش از جمله بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی صحنه، بهترین صدابردار، بهترین صداگذاری، بهترین موسیقی متن، بهترین تدوین، بهترین فیلم‌برداری، بهترین نقش اول مرد، بهترین نقش اول زن، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه شده است.

فیلم سینمایی «یدو» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.
مراسم پایانی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار و به صورت زنده از طریق پلتفرم‌ها، صفحه‌ها و سایت جشنواره پخش خواهد شد.
یادآوری می‌شود سه جایزه دیگر شامل جایزه بخش «نگاه ملی» به همراه جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و جایزه ویژه هیات داوران نیز در آیین پایانی جشنواره اعلام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =