بهره برداری از طرح توسعه موزه کودک ارومیه به مناسبت دهه مبارک فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در مراسم اجرای طرح توسعه موزه کودک ارومیه از افزایش فضای مفید موزه به ۶۰۰ متر مربع خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی،‌ جواد زاهدی در این مراسم گفت: در راستای اجرای این طرح، چهار غرفه سفالگری، آثار گلدوزی، عروسک و غرفه نمایش و فروش آثار اعضا و مربیان به مجموعه موزه کودک ارومیه افزوده شد.

زاهدی افزود: هدف از اجرای طرح توسعه موزه کودک ارومیه، آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ غنی استان آذربایجان غربی و تقویت روحیه پژوهشگری در بین آنان می باشد.

مدیرکل کانون استان گفت: در کل، تعداد ۱۷۸ اثر سفالگری اعضا و مربیان شامل کتیبه، اسطوره، ظروف و حیوانات، ۶۷ اثر قدیمی اعضا شامل آثار گلدوزی و ۱۱۲ عروسک دست‌ساز حاصل مطالعه در منابع مکتوب حاوی آداب و رسوم فرهنگی، هنری و اجتماعی استان به صورت دائمی در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

زهرا آبسوران معاون فرهنگی کانون استان نیز در ادامه این مراسم گفت: موزه کودک ارومیه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرایی کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان جهت بازدید از غرفه های متنوع این مجموعه می باشد.

وی افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا آثار تولیدی اعضا و مربیان در مناسبت‌های ملی و مذهبی در قالب برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی در صفحه رسمی موزه کودک ارومیه به آدرس mozeye_koodake_urmia قابل دسترسی می باشد.

موزه کودک ارومیه در فضایی بالغ بر ۵۰۰ متر مربع با حضور مسئولان کشوری و استانی در اردیبهشت ۱۳۹۸ بازگشایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =