فضا از رویا تا واقعیت، سیاحت اکتشافی در فضا

یازدهمین جلسه انجمن نجوم کانون خراسان جنوبی با حضور اعضا ، مربیان و علاقه مندان به علم نجوم و با هدایت «حجت مساح شوکت آباد» مربی فرهنگی و مدرس کارگاه‌های تخصصی برخط نجوم استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی در این جلسه که همزمان با صبح روز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی به مرحله‌ی اجرا در آمد، موارد مربوط به سفر به فضا و آنچه قبلا آرزوی انسان بود و امروز بخشی از آن محقق شده است اختصاص داشت.

مساح مدرس این نشست  به تشریح سرعت  پیشرفت‌های علم نجوم و سفر به فضا پرداخت و از موشک‌ها به عنوان ابزاری برای سفر به فضا و قراردادن انواع ماهواره برها به فضا یاد کرد و در ادامه به بیان ویژگی‌های موشک‌ها برای اهداف مختلف و کاووش در فضا پرداخت.

وی ماهواره‌ها را به عنوان قمرهای مصنوعی زمین نام برد وگفت: دستیابی به فضا قابلیت‌های زیادی را برای انسان‌ها به همراه داشت تا بتواند قدرت خداوند  و  سیارات اطراف زمین بیشتر پی ببرد.

این مربی فرهنگی کانون استان در خصوص تاریخچه ساخت موشک‌ها نیز گفت: برای اولین بار چینی‌ها ابزاری به عنوان راکت را جهت استفاده نظامی و همچنین بکار گیری در جشن‌ها ساختند و پس از آن اروپایی‌ها بیشتر در این حوزه ورود پیدا کردند و به علم ساخت موشک رسیدند.

مساح در ادامه به نحوی کار موشک‌ها، سوخت مورد استفاده و نحوی پرتاب موشک و کاربردهای آن  در ابعاد نظامی و علمی و اکتشافات فضایی و مدار های حرکت آن، ارتفاع آن از سطح زمین و...  پرداخت و به سوالات اعضا و مربیان حاضر در این نشست پاسخ گفت.

 گفتنی است انجمن نجوم کانون خراسان جنوبی در کانون شهرستان فردوس فعال است و به منظور رعایت دستور العمل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا جلسات خود را با حضور نوجوانان و مربیان علاقه‌مندان به علم نجوم از سراسر استان خراسان جنوبی به صورت مجازی برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =