نخستین مهرواره ملی«پرواز لالایی‌ها» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» با معرفی برگزیدگان در چهار بخش کودک، نوجوان، بزرگسال، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان،آیین پایانی مهرواره پرواز لالایی‌ها عصر رو دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان و با حضور مدیرکل کانون، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری گرگان و علاقمندان برگزار شد.

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور که مهمان مجازی آیین اختتامیه نخستین مهرواره پرواز لالایی‌ها بود، با اشاره به ضرورت حفظ و ترویج مفاهیم فرهنگ شفاهی اقصی نقاط کشور از برگزارکنندگان این مهرواره‌ی ملی تشکر و قدردانی کرد.

او با بیان این‌که جمع‌آوری لالایی هم به‌عنوان مهرواره، جذاب و جالب بوده و هم در حوزه ادبیات شفاهی حائز اهمیت است، اظهار داشت: با توجه به تعداد آثار ارسالی، گستره‌ی سرزمینی، فرهنگ و  لهجه‌های متفاوت اقوام مختلف باید بتوانیم با روش‌های متفاوت این آثار را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم و با بازتولید حرفه‌ای و فاخر این آثار گنجینه مناسبی برای نسل امروز فراهم کنیم.

محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان نیز در ابتدای برنامه ضمن تشریح اهداف این مهرواره شامل ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدید، گفت: لالایی‌‎ها طیف‌های رنگارنگی از آرزوها، نیایش‌ها، بیان درد و رنج مادران برای فرزندان، انتقال احساسات، عواطف و عشق به فرزند و خانواده است.

وی با بیان اینکه لالایی‌ نوعی ادبیات شفاهی است گفت: سادگی زبان و کاربردی بودن آن رمز ماندگاری لالایی‌ها بوده است.

رجب نسب در ادامه با برشمردن بخش‌های مختلف مهرواره شامل چهار بخش«کودک»، « نوجوان»، « بزرگسال»، « پدربزرگ و مادربزرگ‌ها» گفت: کانون استان گلستان، در سال ۸۷ این برنامه را در سطح استانی برگزار کرده بود که فراخوان این مهرواره در سطح ملی، برنامه‌ریزی و در هفته ملی کودک منتشر شد.

او در پایان صحبت‌های خود با اعلام اینکه ۱۳۶۰ اثر ارسالی با گویش‌های مختلف از استان‌های کشور دریافت شد،  از همراهی تمام کسانی که در برگزاری این مهرواره، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان را همراهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

بر این اساس، هیات داوران متشکل از زینب سنچولی، طیبه جلالی، لیلی دولت آبادی، شهروز بایی، معصومه شهریاری و سید رهبان مسلمی عقیلی برگزیدگان خود را اعلام کردند.

اسامی برگزیدگان نخستین مهرواره ملی پرواز لالایی‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =