افتتاح انجمن شاعران نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد

انجمن شاعران نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دومین انجمن ادبی کانون با عنوان انجمن شاعران نوجوان «بلوط » به مناسبت دهه فجر با حضور انسیه موسویان مدیرکل آفرینش های ادبی کانون کشور ،حسین تولایی شاعر و کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور، همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ورییس حوزه هنری و جمعی از شاعران ، هنرمندان و مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی کانون استان فعالیت خود را در آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، «کبری اخلاقی نیا » مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد طی سخنانی در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد، هدف از افتتاح انجمن‌های ادبی را فرصتی در سمت و سوی کشف و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان استان دانست و ابراز امیدواری کرد این انجمن  دریچه ای به سمت سوی پرورش ذوق ادبی کودکان ونوجوانان استان باشد.

وی از افتتاح انجمن‌های ادبی به عنوان اتفاق خوب و مبارک یاد کرد و گفت: در حال حاضر انجمن ادبی سایه خیال در کانون استان فعال است  که حضور خوب اعضا را شاهد هستیم و در ایام شیوع بیماری کرونا نیز فعالیت انجمن‌های کانون استان متوقف نشده و به صورت مجازی فعالیت خود را با حضور میهمانان کشوری و برجسته استانی ادامه می دهند.

اخلاقی نیا، انجمن‌های ادبی را محفلی برای قلم زدن نوجوانان دانست و تصریح کرد: این انجمن ها زمینه ساز کشف استعداد و پرورش توانایی ادبی هستند و امیدواریم بزودی شاهد  افتتاح انجمن ادبی در سایر مراکز کانون استان باشیم  که امیدواریم شاعران و نویسندگان خوبی در محافل ادبی رشد کنند.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی اداره کل کانون استان به تامین منابع مطالعاتی و کارگاه‌های آموزشی در جهت ارتقای‌ سطح علمی این انجمن‌ها به معرفی میهمانان  ویژه این مراسم پرداخت و از این دو چهره‌ی شاخص ادبی کانون تجلیل کرد.

انسیه موسویان، مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون نیز در این نشست مجازی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این انجمن گفت: با توجه به استعداد نوجوانان این استان آینده‌ی روشنی را برای نوجوانان این استان پیش بینی خواهیم کرد.

وی گفت: در این راستا واحد آفرینش‌های هنری و ادبی تمام تلاش خود را برای به ثمر نشستن این استعدادها به کار خواهد گرفت.

در ادامه این مراسم «حسین تولایی»، شاعر و کارشناس انجمن‌های ادبی کانون کشور نیز طی سخنانی، از حضور در جمع اعضا و مربیان کارگاه‌های ادبی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد  ابراز خرسندی کرد و افتتاح انجمن ادبی «بلوط » را به عنوان یکصد و شانزدهمین انجمن ادبی کانون در کشور را تبریک گفت.

در بخش پایانی این نشست آثار داستان چند نفر از شاعران نوجوان کانون استان توسط  حمید حسینیان کارشناس حوزه هنری استان نقد و بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =