کد خبر: 303358
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
بازدید 147
قصه‌های انقلاب روایت‌شد

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان قصه‌های انقلاب و چهره‌های ماندگار این نظام مردمی را در بستر فضای مجازی روایت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،  ویژه‌برنامه «روایت انقلاب» با همراهی انجمن قصه‌گویی و پایگاه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برنامه‌ریزی و به‌مرحله اجرا گذاشته‌شد.

این حرکت فرهنگی که با رویکرد قصه‌های انقلاب‌اسلامی و روایت حماسه‌آفرینی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت‌گرفت، نگاهی ویژه به انتقال ارزش‌های انقلاب و معرفی چهره‌های ماندگار این نظام مردمی داشت.

بهره‌گیری از ابزار تربیتی قصه‌گویی و استفاده از ظرفیت‌های آن در ارایه‌ی آموزه‌ها به مخاطبان نیز از دیگر اهداف برگزاری ویژه‌برنامه مجازی «روایت انقلاب» بود و مربیان و اعضای کانون با تکیه بر پیشینه‌ی روشن این مجموعه‌ی فرهنگی در برپایی کارگاه‌های حضوری و مجازی، برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و انجمن‌های تخصصی قصه‌گویی به تولید محتوا در فضای مجازی پرداختند.

این درحالی است که طرح مباحثی در ارتباط با نقش قصه‌ در وحدت‌آفرینی، پاس‌داشت هویت ملی و مذهبی، از جمله فعالیت‌های جانبی این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت و مربیان مراکز  کانون پرورش فکری استان گیلان با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط رویدادهای انقلاب و حماسه‌آفرینی شخصیت‌های برجسته‌ آن، از جایگاه قصه برای کودکان و نوجوانان سخن‌گفتند و این هنر را ابزاری مهم و موثر در مسیر دست‌یابی به این هدف‌ عنوان‌کردند.

نهادینه‌سازی فرهنگ‌ قصه‌گویی، فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای روایت خلاقانه رویدادهای انقلاب و معرفی شخصیت‌های شاخص آن در قالب تولید محتوا و اشتراک‌گذاری ۷۰ اثر، از دست‌آوردهای این حرکت فرهنگی در ایام‌الله چهل‌ودومین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی بود.

شایان‌ذکر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسوول کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، در سایه هم‌گرایی و تعامل با دیگر اعضای این کارگروه، ویژه‌برنامه‌های این ایام را با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه» برنامه‌ریزی و برگزارمی‌کند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =