گرامی‌داشت دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هم‌زمان با دهه مبارک فجر، ویژه برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در دهه مبارک فجر امسال نیز مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع همراه مخاطبان خود بودند.

گفتنی است، به سبب دوره فاصله گذاری اجتماعی به سبب گسترش بیماری کرونا، این فعالیت‌ها، بیشتر در فضای مجازی انجام گرفت.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه، فعالیت‌های معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت شهدای دفاع مقدس، کارگاه کاردستی، پخش فیلم و کلیپ مناسبتی انجام شد.هم‌چنین این مرکز دو مسابقه نقاشی وادبی با محوریت ایام مبارک دهه فجر برای اعضای مرکز برگزار کرد که در پایان به برگزیدگان آن قدردانی شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه، در فضای مجازی برای اعضای مرکز فعالیت‌های برگزاری نمایشگاه عکس مجازی از رویدادهای دهه فجر 1357، معرفی شخصیت رهبر و بنیانگذار انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی و قصه گویی و خاطره‌گویی با موضوع انقلاب را اجرا کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین در تاریخ 20 بهمن 1399، جشن لاله‌ها را با حضور اعضا، مربیان و «اعظم یوسفی»معاون فرهنگی-اجرایی کانون و کارشناسان دفتر استان به شیوه مجازی برگزار کرد.

نمایش کلیپ و سرودهای انقلابی، اجرای چند سرود با همکاری اعضا، کارگاه کاردستی، کارگاه شعارهای انقلابی، کارگاه خوشنویسی، اجرای نقاشی و چاپ گل لاله، کارگاه ادبی و خاطره نویسی و معرفی شهدا و قدردانی از اعضای برگزیده در مسابقات از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین هم با اجرای فعالیت‌های قصه گویی امام آمد و کوچک‌ترین شهید، معرفی و روخوانی کتاب‌های انقلابی، معرفی شهرخمین زادگاه امام خمینی ره، بیان فضایل اخلاقی امام خمینی (ره) در برخورد با کودکان و خاطره گویی از امام خمینی، حضور در موزه شهید بابایی و معرفی شهید بابایی و بیان زندگی‌نامه و خاطراتی از ایشان برای اعضا، معرفی شهید علی واعظی فر که سردر مرکز به نام ایشان مزین شده است، معرفی شهیده فاطمه امینی، شعرخوانی و معرفی شاعران انقلابی، پخش سرود های انقلابی و کلیپ های مربوط به این ایام، معرفی وقایع، تلاوت سوره فجر و بحث آزاد درباره پیروزی حق برعلیه باطل، کارگاه نقاشی و خوشنویسی و قدردانی از اعضای برگزیده در مسابقات، این ایام را گرامی داشت.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو آبیک  با اجرای فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام به صورت روزشمار انقلاب، معرفی شخصیت‌های بزرگ انقلاب و برگزاری مسابقه ادبی با عنوان فجر پیروزی برای اعضا کودک و نوجوان، اعضای خود را در دهه فجر همراهی کرد.

در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع هم فعالیت‌های معرفی کتاب های انقلابی، روخوانی و قصه‌گویی از داستان‌ها و کتاب‌های انقلابی ، معرفی شهدای کودک انقلاب قزوین و تهیه کلیپ و انتشار در فضای مجازی توسط اعضا، انجام شد.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد در روزهای دهه فجر، فعالیت‌های معرفی روز شمار انقلاب اسلامی در قالب نماهنگ، ساخت و انتشار نمایشگاه مجازی از وقایع  پیروزی انقلاب اسلامی، قصه گویی و نقد وبررسی کتاب شاه مقوایی، اجرای طرح بچه های انقلاب  در قالب معرفی کتاب‌های تاریخ انقلاب، پخش سرود های انقلابی و معرفی شخصیت امام خمینی (ره)  با استفاده از کتاب گلهای باغ خاطره انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد در ایام دهه فجر، فعالیت روخوانی از کتاب های انقلابی، تهیه کلیپ از مشاعره با شعرهای امام خمینی ره با همکاری اعضا ومربی مرکز و ارسال به پیام رسان " شاد" برای دانش‌آموزان، ساخت کلیپ قصه‌گویی از خاطره‌های امام توسط مربی و ارسال به پیام رسان شاد مدارس مناطق شهرستان بوئین زهرا با همکاری آموزش و پرورش، شرکت 4 عضو مرکز در مهرواره معرفی کتاب‌های مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی و تهیه و ارسال فایل معرفی کتاب‎های انقلابی به مدارس را انجام داد.

        

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =