شاهین رهنما مهمان سومین جلسه انجمن شاعران نوجوان استان کردستان بود

سومین جلسه انجمن شاعران نوجوان استان با حضور شاعر برجسته ی کودک و نوجوان شاهین رهنما و مشارکت فعال اعضای انجمن برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این جلسه که با حضور فعال و پرشور اعضا همراه بود، طبق روال معمول جلسات، پس از طرح نظرات دوستان گروه شاهین رهنما به نقد و بررسی آثار اعضا پرداخت. صبر و حوصله و نکته سنجی و دقت این شاعر کودک و نوجوان در بررسی آثار اعضا و نیز ارائه ی پیشنهادات و راهکار به دوستان، شور و اشتیاقی خاصی به جلسه داده بود.

رهنما با معرفی تعدادی از شاعران حوزه ی کودک و نوجوان، اعضا را به مطالعه ی بیشتر و ممارست دعوت کرد و گفت : با توجه به اینکه قالب اشعار بررسی شده در جلسه سپید بوده، در زمینه ی منابع خوب در زمینه ی شعر سپید اقدام کنند و البته از خواندن اشعار کلاسیک هم غافل نشوند.

وی در ادامه به بچه ها گفت: انتخاب قالب شعر سپید به این معنا نیست که اشعار موزون را مطالعه نکنید و البته اتفاقاّ شعر سپید به پشتوانه ی شعرهای موزون هم احتیاج دارد و با مطالعه ی این اشعار زبان شعریتان هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

شاهین رهنما همچنین درزمینه ی فعالیت اعضا در شعر سپید گفت: تلاش کنید که زبان شعرتان در کل اثر یکدست شود و در گستره ی جغرافیایی شعر بمانید و آن جا قدم بزنید.

رهنما در بررسی اشعار اعضا به نکات مثبت اشعار در انتخاب واژگان مناسب، تأثیرگذاری و عاطفه و احساس و اندیشه در آن ها اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد کلمات رام شما هستند و می توانید خیلی راحت کلمات را در شعر خود مهندسی کنید.

مهمان این جلسه انجمن شاعران نوجوان جهت ملموس شدن مباحث مطرح شده از شعر شاعران معاصر برای اعضا شعرخوانی کرد و در پایان جلسه نیز اعضا را به شنیدن شعری از کتاب آبی لبخند مهمان کردند.

وی همچنین در این جلسه به بررسی پیشینه ی شعر دهه ی شصت و هفتاد با اشاره به موضوعات مطرح شده در اشعار شاعران آن زمان  پرداخت.

در این جلسه اشعار زهرا موسوی، سارینا دهقان زاده،  مهتا الماسی، ژوان جوانمردی، باران یاری و نیکسا صمدی نیا  مورد نقد و بررسی قرار گرفت. این جلسه با معرفی یک عضو جدید همراه بود که به ارائه ی رزومه و شعر خود پرداخت. بهار زمانی عضو جدیدی از مرکز فرهنگی هنری بیجار که به انجمن شاعران نوجوان استان ملحق شده تا از این پس در جلسات حضور داشته و ارائه ی اثر داشته باشد.اعضا در پایان جلسه نامه ای را که به شاعر برجسته ی کودک و نوجوان شاهین رهنما نوشته بودند ، تقدیم کردند.

علاوه بر این کلیپ های تهیه شده در معرفی کارشناس برنامه و نیز شعرخوانی از اشعار ایشان به اشتراک گذاشته شد.

انجمن شاعران نوجوان (هونیا) همزمان با هفته ی کتاب و کتاب خوانی در سال جاری به صورت مجازی و با حضور اعضای نوجوان مستعد و فعال دختر مراکز فرهنگی هنری استان افتتاح شد که به صورت ماهیانه به برگزاری جلسات مجازی با حضور شاعران مطرح کشوری  به نقد و بررسی آثار اعضا می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =