انجمن ادبی نویسندگان نوجوان «دریچه» تشکیل جلسه داد

انجمن ادبی نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با عنوان«دریچه» در جدید ترین نشست مجازی خود میزبان عالمه میر شفیعی، نویسنده و منتقد و کارشناس ادبی کانون استان مازندران بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این نشست که همزمان با بعد از ظهر روز 23 بهمن ماه 1399با حضور نویسندگان نوجوان عضو این انجمن و مربیان ادبی کانون استان برگزار شد، میر شفیعی داستان‌های کوتاه چهار نفر از اعضا را با عنوان«میرزای آینه» نوشته راضیه اکبر زاده، «عینک روزهای آفتابی» اثر نجمه سادات فضایلی، «دلتنگی‌های دارچینی» داستانی از مریم سادات خاکساری، «فضولبانی» به قلم فهیمه فرهادی را شنید و پس از شنیدن نقد این آثار توسط سایر اعضای انجمن، به بررسی و بیان نقاط قوت و ضعف این آثار پرداخت و راهکارهای خلق داستان های جذاب را به آنان ارایه کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در نقد این آثار به تعریفی از «بن مایه» به عنوان عنصر اصلی و تکرار شونده در داستان پرداخت و گفت: اگر بن مایه را در داستان حذف کنیم داستان به هم می ریزد و معنا و مفهوم خود را از دست می دهد.

این نویسنده و منتقد ادبی انتخاب عنوان جذاب را باعث ایجاد میل و رغبت در مخاطب دانست و گفت: عنوان داستان هویت اصلی آن است و تمام داستان در عنوان پنهان و با تمامی ماجراهای نهفته در متن در ارتباط است.

تاکید بر زاویه دید در داستان و نقش شخصیت‌ها، دقت در جزعیات، ایجاد اتفاق‌های تازه در ذهن مخاطب و دقت در ادامه‌ی مسیر داستان، از دیگر توصیه‌های این کارشناس ادبی به نویسندگان نوجوان استان بود.

گفتنی است انجمن «دریچه» یک صد و چهاردهمین انجمن ادبی کانون کشور است که در آذر ماه 1399 در مرکز فرهنگی وهنری کانون شهرستان بشرویه فعالیت خود را در زمینه داستان نویسی نوجوانان آغاز کرده است و در حال حاضر به منظور رعایت دستور العمل‌های بهداشتی جلسات خود را به صورت ماهیانه با حضور نویسندگان و کارشناسان مطرح کشوری به صورت مجازی برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =