کد خبر: 303432
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
بازدید 717
برگزیدگان مهرواره‌ی ادبی «از نو بنویس»

برگزیدگان مهرواره ادبی «از نو بنویس» در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مهرواره‌ای با هدف آشنایی اعضای مکاتبه‌ای با تعریف و شیوه‌های بازآفرینی و بازنویسی قصه‌های کهن و محلی، برگزار کرد.

در این مهرواره ادبی، کودکان و نوجوانان هر منطقه، از سه قصه مورد نظر، یک یا دو قصه را انتخاب و سپس با قلم خود آن را بازآفرینی یا بازنویسی کردند.

مهرواره‌ی ادبی «از نو بنویس» ویژه اعضای کودک و نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال مراکز فرهنگی هنری کانون در استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و  کرمان برگزار شد. علاقه‌مندان می‌توانستند حداکثر دو اثر را در قالب ۱۰۰۰ کلمه ارسال کنند.

این مهرواره در دو بخش ویژه (بازنویسی قصه‌های محلی استان فارس)  و آزاد (بازنویسی قصه‌های کهن به انتخاب شرکت‌کننده) داوری و از ۱۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه ۲۷ اثر به عنوان برتر معرفی شدند.

بر این اساس رقیه رحمانی، مریم منصوری، سجاد کدخدایی، نازنین‌زهرا نعمتی و بهاره زاده‌محمودی ۵ برگزیده کرمانی این مهرواره هستند. مریم‌السادات هاشمی، شیوا طالبی، یگانه آذری، زهرا کرمی و دنیا احمدی  نیز ۵ برگزیده مهرواره از چهارمحال بختیاری بودند.

نازنین زارع اصل و ساره ابوعلی‌نژاد از خوزستان و نسرین نوری‌زاده، دنیا شریفی و سوگند عظیمی از هرمزگان دیگر برگزیدگان این مهرواره هستند.

کانون فارس نیز ۱۲ عضو برگزیده در این مهرواره داشت. غزل کارآمد، امیرحسین عابدی، زهرا روان‌پرور، فاطمه شمس، مهناز آرین، پردیس قره‌چاهی و ابوالفضل قاسم‌زاده، الوند مهرگانی و محمد امین زارع، کوثر دارابی، علی بخش و کوثر مقصودی به عنوان برگزیدگان کانون فارس در مهرواره «از نو بنویس» معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =