برگزاری نهمین جلسه مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان اردبیل

هجدهمین نشست انجمن‌های ادبی و نهمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور مهسا تکاپومنش داستان نویس و منتقد، مربیان و اعضای ادبی، روز شنبه ۲۷ دی‌ماه در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان  اردبیل، در این نشست آثار اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفته و کارشناس برنامه در نقد آثار اعضا به باورپذری در داستان اشاره و افزود: در داستان توجه به جزئیات، شخصی‌سازی و حس‌های پنجگانه موجب تفاوت داستان و باورپذیری آن می‌شود.   

مهسا تکاپومنش در ادامه افزود: در توصیفات و نوشتن داستان استفاده از حس‌های پنجگانه به داستان عمق می‌دهد و خواننده را وارد داستان و ماجرا می‌کند، بنابراین با استفاده از حس‌ها، ارتباط خواننده با داستان از طریق چندین رشته‌ی حسی برقرار می‌شود و استفاده از جزئیات و شخصی‌کردن داستان، کلیشه بودن داستان را کم و داستان را باورپذیر می‌کند. سپس دوراهی‌های درونی شخصیت امکانات و گره‌های جدیدی ایجاد کرده و می‌تواند تعلیق را بالا ببرد.

شایان ذکر است «داستان برای زهرا» نوشته ندا خوش‌افکار، «دیگر خجالت نمی‌کشم» نوشته  یسنا نظمی و «آسمان داشت می بارید» نوشته مجید ایمان‌نژاد توسط کارشناس برنامه، مربیان و اعضا انجمن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =