نشست مجازی  انجمن نویسندگان نوجوان کانون گیلان

انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان استان گیلان پنجمین نشست مجازی خود را در سال ۱۳۹۹ تجربه‌کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل استان گیلان، این نشست مجازی با حضور اعظم ‌بزرگی، نویسنده و فعال عرصه ادبیات کشور برگزارشد.

بزرگی در این نشست مجازی که با همراهی کارشناسان، رابطان و مربیان آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان صورت‌گرفت، با تکیه برپیشینه‌ و آگاهی‌های ادبی خود به نقد و بررسی آثار اعضای نوجوان و نوقلمان این مجموعه‌ی فرهنگی پرداخت.

تبیین عناصر و ساختار داستانی و مؤلفه‌های یک داستان مناسب، از جمله موضوع‌هایی بود که مورد توجه کارشناس مسوول کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب و رسانه‌های دیداری و شنیداری کانون کشور قرارگرفت.

نویسنده کتاب‌های «اسب طلایی دریایی» و «به من دست‌نزنید» در این میان از اهمیت زاویه‌ی دید خلاقانه، گره‌افکنی و گره‌گشایی و دایره داستانی برای مخاطبان صحبت‌کرد.

وی که عنوان برگزیده جشنواره کشوری داستان‌نویسی را درکارنامه‌ دارد درعین‌حال، به اهمیت خلق‌ شخصیت در داستان پرداخت و با تاکید بر ضرورت فراهم‌سازی مقدمات این امر و آماده‌سازی ذهن‌مخاطب‌گفت: برای نیل به این هدف ‌نیازمند برگزاری «مراسم استقبال» هستیم.

اعظم بزرگی، دیگربخش سخنان خود را به جایگاه پایان‌بندی داستان اختصاص‌داد و اظهارکرد: توجه به این مهم نقش تاثیرگذاری در شکل‌گیری یک اثرداستانی فاخرایفامی‌کند.

او نقش راوی را نیز  در بیان حالات و پیش‌برد اهداف یک نویسنده مهم دانست و با بیان این‌که راوی شخص‌اول، تاثیربیشتری بر مخاطب و باورپذیری داستان دارد، افزود: روایت داستان از سوی نقش نخست، گویای بیان حالات درونی یک فرد و دارای اثربخشی افزون‌تری خواهدبود.

پایان‌بخش سخنان این نویسنده و فعال ادبی، پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران و نقد و بررسی آثار اعضای نوجوان و نوقلمان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =