توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است

جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، مدیر کل کانون و نمایندگانی از ادارات این استان صبح امروز در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را بقای اسلام و نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: کشور ایران برای رشد و در امان ماندن از دشمنان نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا و نیازمند توجه ویژه و خاص است.

قلمکاریان با بیان ویژه برنامه های کانون استان اصفهان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: روایت گری دلاوری های رزمندگان اسلام در قالب قصه گویی و شعر خوانی، برگزاری مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، فراخوان هشت سال دلداگی و ترنم حماسه در راستای اهمیت و توسعه فرهنگ عاشورایی و برگزاری ویژه برنامه «دوستی های بی پایان» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دلها از اهم فعالیت های انجام شده در مراکز کانون استان اصفهان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضا کودک و نوجوان با موضوع ایثار وشهادت، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع سردار دلها در قالب هنرهای تجسمی، معرفی کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس و شخصیت های فاخر دوران جنگ تحمیلی و مسابقه هایکو کتاب( نوشتن اسم کتاب های دفاع مقدس و ساختن جمله زیبا) از دیگر اقدامات انجام شده کارگروه کودک و نوجوان است.

مدیر کل کانون استان اصفهان، فیلم «یدو» را بهترین فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: یدو روایت قصه نوجوانی به همین نام است که در روزهای محاصره آبادان، به همراه خانواده‌اش، در شهر باقی مانده تا چراغ محله خود را روشن نگه دارند.

شایان ذکر است شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان هرماه با حضور نمایندگانی از تمامی ارگانها و سازمان ها برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =