کد خبر: 303523
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
بازدید 396
کبری بابایی مهمان هجدهمین نشست مجازی شاعران نوجوان استان همدان

هجدهمین جلسه انجمن شاعران نوجوان استان همدان با حضور کبری بابایی، شاعر کودکان و نوجوان روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، انجمن شاعران نوجوان استان، این هفته میزبان کبری بابایی، شاعر خوش‌ذوق و توانای کشور بود.
در این جلسه که با حضور ۵۴ نفر از اعضای انجمن و مربیان کارگاه‌های ادبی استان تشکیل شد، بابایی بعد از تشکر بابت برگزاری انجمن به نقد و بررسی تعدادی از آثار اعضا که از پیش در اختیار وی قرار گرفته بود، پرداخت.
‏وی سپس به توضیح مباحث تخصصی پیرامون شعر نوجوان هم‌چون نزدیکی نگاه شاعر به محتوا و مخاطب، همراه کردن ذهن مخاطب با اندیشه، عاطفه و خیال پرداخت و گفت: دلنشین‌ترین سرایش شعر برای شاعر، زمانی اتفاق می‌افتد که اندیشه، عاطفه و خیال وی با هم همراه شوند.
این شاعر کودک و نوجوان در ادامه ی مباحث خود، به تقویت زبان و گسترده‌نمودن دایره واژگان پرداخت و بیان داشت: ما برای ارائه بهتر حس و پیام شعر به مخاطب، باید دایره‌ی لغات خود را افزایش دهیم تا دچار ضعف تالیف نشویم.
در پایان این نشست، آثار ۵ تن از شاعران نوجوان استان، مورد نقد و بررسی میهمان برنامه و اعضای شرکت‌کننده قرار گرفت و شرکت‌کنندگان نظرات خود را پیرامون اشعار قرائت شده بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =