جدید ترین آثار شعر شاعران نوجوان استان بررسی شد

جدید ترین آثار شاعران نوجوان عضو انجمن ادبی «راه زینه» کانون خراسان جنوبی با حضور «نسرین قربانی» کارشناس واحد مکاتبه ای کانون استان سمنان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، انجمن ادبی شاعران نوجوان استان، «راه زینه» با هدف نقد و بررسی جدید ترین اشعار شاعران نوجوان کانون استان همزمان با ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد.

بر همین اساس نسرین قربانی میهمان این نشست با خوانش چند اثر از اعضای این انجمن و شنیدن نقدهای سایر اعضا، ضمن ابراز خوشحالی از ورود اعضای نوجوان این انجمن به حوزه شعر کلاسیک، راهکارهای لازم در جهت سرودن اشعار مخاطب پسند را به آنان ارایه کرد.

وی  اظهار داشت: شاعران نوجوان، اغلب از کار کردن در قالب‌های کلاسیک به دلیل قوائد شعری آن حراس دارند و عمدتاً با تصور اینکه شعر سپید نیاز به وزن و قافیه ندارد به سراغ این سبک از شعر می روند  این در حالی است که شاعران بزرگ در پس شعرهای سپید تجربه  شعر کلاسیک را داشته‌اند.

قربانی پس از شنیدن شعر سپید یکی از اعضای این انجمن گفت : یک شاعر در شعر خودش به دنیال کشف‌های شاعرانه است و همین کشف‌ها است که سخن شاعر را از سخن معمولی متمایز می کند.

وی زبان را از عناصر مهم و حیاتی شعر دانست و گفت: عنصر زبان زمانی که در کنار یک محتوا قرار بگیرد و ارتباط قوی بین کلمات برقرار شود و با استفاده از ظرفیت واژه‌ها تصاویر بکر در ذهن مخاطب ایجاد شود  شاهد یک شعر خوب و قابل اعتنا خواهیم بود.

این کارشناس ادبی در بخش پایانی مباحث خود شاعران نوجوان این انجمن را به مطالعه اشعار شاعران برجسته کشور در حوزه های کلاسیک و شعر سپید توصیه و ساختار سالم را اولین قدم سردن شعر دانست و افزود: در گام‌های بعدی شاعر لازم است عنصر زبان، تخیل، مزمون پردازی، عاطفه و ابزارهای زیبایی آفرین داشته باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =