پرهیز از کلیشه، نقطه‌ی آغاز خلاقیت و نوآوری

میهمان انجمن مجازی نمایش استان گیلان گفت: پشتکار و پرهیز از کلیشه، رسالت یک هنرمند است و دست‌یابی به این مهم در گروه خلاقیت‌ورزی و نوآوری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نشست مجازی اعضای انجمن نمایش کانون گیلان این‌بار به موضوع «تئاتر و خلاقیت در اجرا» اختصاص‌داشت و طی آن پرهیز از تفکر و کارکلیشه‌ای و حرکت درجهت ارایه‌ی آثار نو و بدیع  مورد توجه قرارگرفت.

این درحالی است که سیدیاسر هاشم‌زاده، فعال هنری و مربی‌مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان میهمان این انجمن مجازی شد و پیرامون اهمیت خلق آثار خلاقانه و هنرمندانه با اعضای انجمن نمایش به گفت‌وگوپرداخت.

هاشم‌زاده در آغاز، تخصصی‌بودن هنر نمایش را خاطرنشان‌کرد و با بیان‌این که اجرای نمایش، مبتنی برخلاقیت‌ورزی است، اظهارکرد: اجرای نخستین فکر، لزوماً به‌معنی جامعه‌عمل‌پوشانیدن به بهتر ایده نیست و برهمین اساس لازم است با استفاده از افکار و ایده‌های متنوع، درمسیر خلاقیت و نوآوری حرکت‌کنیم.

وی در توضیح سخنان خود افزود: خلاقیت، شکستن کلیشه‌ها و بهره‌گیری از ابزاری است که برای گذر از مرز و حصارهای محدودیت و ایجاد تفاوت با آثار پیشینان لازم و ضروری به‌نظرمی‌رسد.

این نمایش‌نامه‌نویس،  دیگر بخش سخنان خود را به «تئاترعروسکی» در کانون پرورش فکری اختصاص‌داد و با اشاره به مخاطبان کودک و نوجوان آن گفت: آسان‌سازی شیوه‌های آموزش و ارایه‌ی آثارخلاق و کم‌هزینه، بایستی در اولویت مربیان هنری کانون قرارگرفته و زمینه‌های گرایش هرچه‌بیش‌تر اعضا به این فعالیت ارزش‌مند فراهم‌شود.

او درعین‌حال از ساخت هنرمندانه عروسک و شیوه‌های عروسک‌گردانی برای مخاطبان صحبت‌کرد و با مهم دانستن آگاهی از آناتومی موجودات و مفصل‌بندی برای آماده‌سازی عرسک‌هاگفت: توجه به این امر نقش مهمی در پذیرش تماشاگر و اجرای بهتر ایفامی‌کند.

برپایه این‌گزارش، اشتراک‌گذاری کلیپ معرفی شخصیت«عبدالرضا مزاری جلالی»، هنرمند، کارگردان،  فعال عرصه‌ی نمایش و همکار پیش‌کسوت و تازه درگذشته کانون استان گیلان، ازدیگر برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی بود که با طرح پرسش و پاسخ‌گویی میهمان برنامه‌همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =