همراهی و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در حوزه کودک و نوجوان

نشست مشترک اعضای کمیته کودک و نوجوانان استان اصفهان با حضور نمایندگانی از سازمان ها و ادارات استان از جمله شهرداری، اداره منابع طبیعی، اداره کل کتابخانه های عمومی و... با هدف همدلی، همراهی و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در حوزه کودک و نوجوان به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ١٠ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان همدلی، همراهی و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در حوزه کودک و نوجوان را بسیار مهم دانست و افزود: کانون استان اصفهان در مجموع ۴۲۰ برنامه در دهه فجر امسال با همکاری مسئولین مراکز، مربیان، کارشناسان و اعضای کودک و نوجوان با هدف شناخت و حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده است.

وی افزود: گلباران مزار شهدا، افتتاح مرکز تخصقی علوم، دو نشست رونمایی از کتب کودکان و نوجوانان، افتتاح نمایشگاه همچون پدری مهربان، اختتامیه مجازی مهرواره نمایش خانه و سرود سرایش، برگزاری همایش هنری در قاب خاطرات، فراخوان مقاله نویسی دهه فجر، جشنواره پرواز بادبادکها، مهرواره قصه گویی مشاغل در راستای طرح آینده نگری مشاغل در فضای مجازی و اجرای ۴۲ قصه گویی، اجرای جشن و ویژه برنامه های استان و شهرستان ها به صورت مجازی، نمایشگاه مجازی آثار هنرمندان، ویژه برنامه های مناطق محروم، همایش هنری در قاب خاطرات به صورت نقاشی و تصویرسازی برگرفته از اشعار منتخب با موضوعات مرتبط با دهه فجر، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و.... از جمله ویژه برنامه های دهه فجر کانون استان اصفهان بود.

قلمکاریان اجرای طرح هاتف را فرآیند شناخت‌، هدایت استعدادها و توان افزایی اعضای کانون معرفی کرد و گفت: شناخت ظرفیتها هوشی، شخصیتی و مهارتها در گام اول، تکمیل و تعمیق شناخت و آغاز فرایند توان افزایی فرد و خانواده در گام دوم، شناخت منابع و محدودیت های محیطی در گام سوم و آموزش و توان افزایی در گام آخر از جمله فرآیند تکمیلی طرح هاتف جهت آینده ای روشن و مسیری هموار برای کودکان و نوجوانان است.

مدیر کل کانون استان اصفهان طرح حال خوش زندگی را ویژه نوجوانان دانست و گفت: کارگاه های حال خوش زندگی در ٨ مولفه از جمله خودباوری، جراتمندی، نوجوان معنوی، نوجوان شاد، ارتباط موثر، خوش بینی، هوش هیجانی و امیدواری در راستای اعتماد به نفس نوجوانان در حال برگزاری است.

وی آموزش مفاهیم دینی و اعتقادی به کودکان و نوجوانان و تقویت باورهای آن ها را از مهمترین هدف راه اندازی مرکز تخصصی نماز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام و تصریح کرد: از ظرفیت های هنری برای انتقال این مفاهیم استفاده می شود و فعالیت های فرهنگی، هنری و کتابخوانی با بکارگیری متخصصین و مربی های آموزش دیده در حوزه نماز به صورت تخصصی و فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان ارائه و این دسته از اقدامات به سایر مراکز نیز خو اهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =