کد خبر: 303653
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
بازدید 350
اعضای نوجوان کانون کلاله و آق‌قلا برگزیده مهرواره کشوری«ستاره‌های بی‌نشان»

برگزیدگان مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در حالی اعلام شد که نام اعضای نوجوان کانون گلستان در میان کودکان و نوجوانانی بود که با شعرها، نقاشی‌ها و داستان‌های خود از مدافعان سلامت و کادر درمان قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، فراخوان این مهرواره برای قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان در پاییز سال ۹۹ منتشر شد که بخش ادبی آن در دو قالب «شعر» و «داستانک»(Flash Fiction ) و بخش هنری این مهرواره در دو قالب «نقاشی» و «عکاسی»برای دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار شد.

در بخش «داستانک» ۴۸۳ اثر به دبیرخانه مهرواره رسید که بعد از انتخاب اولیه در دو گروه سنی اعلام شده، تعداد ۶۰ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافتند. در مرحله‌ی نهایی، در بخش نوجوان ۳ اثر برگزیده و ۲ اثر شایسته‌ی تقدیر شدند که در این بین ارسلان قادری از مرکز فرهنگی هنری کانون آق قلا بعنوان برگزیده انتخاب شد.

توجه به ساختار داستانک، سادگی، جذابیت اثر، توجه به گفت‌وگو و پایان‌بندی اثر و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان، از جمله ملاک‌های داوری در بخش داستانک بود.

در بخش «شعر» نیز در دو گروه سنی «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله‌ی اول داوری از میان ۳۰۷ اثر رسیده به دبیرخانه، ۱۸۰ اثر انتخاب شد و به مرحله‌ی پایانی راه یافت. در مرحله‌ی نهایی داوری در گروه «نوجوان» ۴ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته‌ی تقدیر معرفی شد که محمدحسین پورخمران از مرکز فرهنگی هنری کانون کلاله بعنوان نفر برگزیده از سوی داوران انتخاب شد.

ملاک‌های انتخاب آثار نگاه تازه به موضوع، خلاقیت در پرداخت، زبان سالم، پرداختن به مقوله‌ی امید و توجه به ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام شده در فراخوان بود.

اما در بخش هنری این مهرواره که در دو قالب نقاشی و عکاسی برگزار شد، مرسانا پروانه عضو مرکز فرهنگی هنری شماره دو گنبدکاووس عنوان شایسته تقدیر را از آن خود کرد.

هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره، توجه به مشاهده کودکان و تخیل آن‌ها در آثار، پایبندی به شرایط فراخوان و ارتباط اثر با موضوع‌های مهرواره از جمله ملاک‌های داوری در بخش نقاشی بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان، فراخوان مهرواره هنری و ادبی «ستاره‌های بی‌نشان» را در قالب آثار نقاشی، عکس، شعر و داستانک برای کودکان و نوجوانان در پاییز سال ۹۹ منتشر کرد و آثار ارسالی تا ۱۰ بهمن به دبیرخانه مهرواره رسید.

اثر برگزیده محمدحسین پورخمران از مرکز فرهنگی هنری کانون کلاله

اثر برگزیده ارسلان قادری از مرکز فرهنگی هنری کانون آق قلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =