کد خبر: 303687
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
بازدید 69
عروسک‌های کاغذی راهی برای توجه کودکان به کتاب‌خوانی

میترا فرهادیان مسوول مرکز شماره ۲ کانون کرج  در خصوص ظرفیت عروسک‌های کاغذی برای کتابخوان کردن کودکان سخن گفت .

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز فرهادیان که دارای مدرک کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی است  و مجری طرح«سوادخواندن» در مراکز مجتمع و مرکز شماره ۲ کانون کرج بوده است در خصوص استفاده از این ظرفیت گفت این طرح یعنی استفاده از عروسک‌های کاغذی برای کتابخوانی مدت شش سال است که در فضای حضوری و در حال حاضر نیز از زمان شیوع کرونا به صورت مجازی برای  کتابخوان کردن کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسوول مرکز شماره ۲ کانون در کرج گفت ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره سعی کرده‌ایم تا لذت کتابخوانی را در کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم و افزود از آن جایی که عروسک‌ها همیشه برای کودکان و حتی نوجوانان دارای جذابیت هستند بنابراین ما نیز در رسیدن به هدف اصلی خود که کتابخوان کردن و به ویژه ایجاد لذت خواندن در کودکان است  از این ظرفیت بهره گرفته‌ایم.

وی ادامه داد در این طرح ابتدا کودکان را به گروه‌های مختلف تقسیم کرده و ضمن معرفی کتاب به آن‌ها از این عزیزان خواسته‌ایم که شخصیت‌های کتاب را در قالب عروسک‌های کاغذی باز سازی کنند .

سپس این گروه‌ها در مناسبت‌های مختلف برای هم سن و سالان‌شان نمایش های کاغذی اجرا کرده و ضمن انجام یک فعالیت‌ لذت بخش کتاب مورد نظر را نیز به دیگر کودکان معرفی کرده و برای مشارکت آن‌ها در این طرح نیز ایجاد انگیزه کرده‌اند.

فرهادیان در پایان گفت خوش‌بختانه اجرای این فعالیت  یعنی ساخت عروسک‌های کاغذی و اجرای نمایش  نتایج  بسیارخوبی را برای اعضای کانون و دانش آموزان  در برداشته و این ابزار توانسته مخاطبان بیشتری را به کتاب‌ها جذب کند.

گروفالو، آش سنگ، یک اسب و دو سوار و مجموعه پپوچی از جمله کتاب‌هایی هستند که اعضای مرکز شماره ۲ کانون کرج در نمایش‌های کاغذی خود از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =