کودک همدانی در بخش نقاشی مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» برگزیده شد

برگزیدگان بخش هنری مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در حالی معرفی شدند که هنرجویان کانون پرورش فکری با نقاشی‌ها و عکس‌های خود از مدافعان سلامت و کادر درمان قدردانی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فراخوان مهرواره هنری و ادبی «ستاره‌های بی‌نشان» در قالب آثار نقاشی، عکس، شعر و داستانک برای قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان در پاییز سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
بخش هنری این مهرواره در دو قالب «نقاشی» برای گروه‌های سنی «نوباوه» بالای ۴ سال، «نوخوان» بالای ۷ سال، «نونهال» بالای ۹ سال، «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» بالای ۱۵ سال و «عکاسی» برای گروه‌های سنی «نوخوان» بالای ۷ سال، «نونهال» بالای ۹ سال، «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» بالای ۱۵ سال برگزار شد.
در بخش «نقاشی» ۱۵۴۱ اثر به دبیرخانه مهرواره رسید که بعد از انتخاب اولیه در پنج گروه سنی اعلام شده، تعداد ۵۱۴ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافت.
بر همین اساس در مرحله‌ی پایانی، در بخش «نوباوه» ۵ اثر برگزیده و ۲ اثر شایسته‌ی تقدیر، در بخش «نوخوان» ۵ اثر برگزیده و ۳ اثر شایسته‌ی تقدیر، در بخش «نونهال» ۵ اثر برگزیده و ۳ اثر شایسته تقدیر، در بخش «نونگاه» ۳ اثر برگزیده و ۳ اثر شایسته تقدیر و در بخش «نوجوان» نیز ۳ اثر برگزیده و ۳ اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است کودکان و نوجوانان استان همدان با ارسال ۸۳ اثر نقاشی در این مهرواره شرکت کردند و نقاشی آرش امرایی با مربی‌گری سمیرا عباسی از مرکز فرهنگی‌هنری ۱ نهاوند در بخش ۹+ نونهال برگزیده شد.

هیئت داوران مرحله پایانی بخش «نقاشی» را نادر موسوی‌فاطمی عضو شورای انجمن هنرهای تجسمی، مدرس و موسس سرزمین باران و برگزار کننده‌ی دوره‌های تربیت مربی، ندا محققی مربی هنری مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون و معصومه فاضلی‌مقدس، کارشناس مسئول هنرهای تجسمی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تشکیل دادند.
هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره، توجه به مشاهده کودکان و تخیل آن‌ها در آثار، پایبندی به شرایط فراخوان و ارتباط اثر با موضوع‌های مهرواره از جمله ملاک‌های داوری در بخش نقاشی بود.
در بخش «عکاسی»، در گروه‌های «نوخوان» بالای ۷ سال، «نونهال» بالای ۹ سال، «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» بالای ۱۵ سال، از میان ۳۵۲ اثر رسیده به دبیرخانه، در هر گروه سنی ۳ اثر (در مجموع ۱۲ اثر) برگزیده شدند.

ملاک‌های انتخاب هیأت داوران در بخش «عکاسی» توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره، ثبت عکس با توجه به گروه سنی و توجه به مشاهده عکاس و نگاه او به سوژه، بود.
فریدون قربانی عکاس و مدیر آژانس عکس تهران، حامد فرج‌الله عکاس حوزه شهری و محمد دلکش بازرس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران، داوری بخش عکس مهرواره را به عهده داشتند.
یادآوری می‌شود آثار برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره نیز در گالری مجازی پرتال کانون به نشانی kpf.ir  به نمایش گذاشته خواهد شد.

فهرست اسامی برگزیدگان بخش عکس مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان»

فهرست اسامی برگزیدگان بخش نقاشی مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =