برگزاری ۱۰۹ کارگاه برخط مجازی از زمان شیوع کرونا در ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از نونوار شدن مراکز کانون کانون ایلام خبر داد و گفت: در ایام شیوع کرونا با ۱۰۹ کارگاه مجازی چراغ برنامه های کانون روشن مانده است.

ایسنا/ایلام مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از نونوار شدن مراکز کانون در شهرستان‌های ایوان و ایلام خبر داد و گفت: در ایام شیوع کرونا با ۱۰۹ کارگاه مجازی چراغ برنامه های کانون  روشن مانده است.

«مهدی جمالی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این کانون با ایمان به بازگشت فعالیت های حضوری درحال تعمیروتجهیز مراکز و سالن های آمفی تئاتر است و اخیرا  سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی،هنری شهرستان ایوان تجهیز شده است.
وی گفت: امسال بیش از۸۱۱ میلیون ریال برای تعمیر،  تجهیزات سیستم سرمایشی ، برق کشی، تجهیزات بهداشتی و شیر آلات و سالن در مرکز ایوان هزینه شده است که از این مقدار۷۸۰ میلیون ریال در تجهیز سالن آمفی تئاتر این مرکز هزینه شده است.
جمالی از تجهیز  مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون در شهر ایلام عنوان قدیمی ترین مرکز کانون استان در پارک شهدای ایلام خبر داد و تصریح کرد: این مرکز با گاز کشی کامل و تبدیل بخاری های نفتی به گازی، تجهیز سیستم خنک کننده، تعمیرات سفید کاری و رنگ کاری و نقاشی،تعویض قفسه های کتاب کودک ونوجوان،نصب شیرالات و تجهیز آشپزخانه و تعویض کابینت آن، وفضاسازی محوطه بیرونی و تعویض قفسه های کتاب و سیستم گرمایی و سیستم روشنایی، تعویض تزیینات، و... برخوردارشده است و شکل تازه ای به خود گرفته است.
وی تصریح کرد: این مرکز باحدود ۱۲۰۰۰ جلد کتاب ، ۴۰۰ عضو  کودک ونوجوان دارد که با این تعمیر و تجهیزات به‌روز شده و به محیطی جذاب‌تر برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از مناسب سازی ورودی مراکز برای کودکان ونوجوانان معلول خبر داد و گفت: برای کمک به این افراد  به نام مرکز فراگیر با امکانات ویژه راه اندازی کرده و تا کنون نیز برنامه های پرباری را برای این عزیزان به اجرا در آورده است.
جمالی گفت: در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت مجازی مراکزنیز کانون ایلام تاکنون تعداد شش مرکز  را از ۱۸ مرکزثابت را به لپ تاپ مجهز کرده و باقی مراکز هم به وب کم مجهز شده اند ودر آینده ی نزدیک نیز برای تمام مراکز لپ تاپ تهیه می شود.
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی،هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد، که این روزها تمامی فعالیت‌های ۶۴ گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر  در فضای مجازی kpf به کودکان و نوجوانان استان خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند.علاوه براین‌ها  بیش از ۸ انجمن مجازی و ۱۰۹ کارگاه مجازی با فعالیت های ۶۴ گانه  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: درفصل زمستان کانون استان ایلام  علاوه بر فعالیت‌های مراکز ثابت در کارگاه‌های عمومی،در سایت kpf ،تعداد ۹ کارگاه تخصصی را نیز به صورت برخط و شهریه ای درحال برگزاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =