برگزاری نشست «تغذیه و سبک زندگی سالم در کودکان»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، دومین نشست از برنامه‌های طرح کوچ( کنترل وزن و چاقی کودکان) ویژه مربیان کانون برگزار شد. در این نشست برخط مژده آزور کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس به بیان اصول تغذیه سالم در کودکان پرداخت و گفت: سن ابتلا به بیماری‌های مزمن در سال های اخیر در کشور کاهش پیدا کرده است و سرمنشا بروز این بیماری‌ها سبک زندگی به خصوص تغذیه ناسالم می باشد.

وی افزود: تحقیقات ثابت کرده است که مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق به مراتب بیشتر از کودکان با وزن نرمال می‌باشد و همین موضوع اهمیت کنترل وزن در کودکان را دوچندان می کند.

آزور در ارتباط با اهمیت مصرف صبحانه گفت: صبحانه مهمترین وعده غذایی در کودکان می‌باشد و حذف آن موجب پرخوری در وعده ناهار و در نهایت اضافه وزن کودکان می‌گردد.

وی همچنین گفت: مصرف میان وعده در کنترل اشتها کودکان و جلوگیری از ریزه‌خواری نقش مهمی دارد، که از میان وعده‌های سالم  به، میوه‌های تازه، میوه‌های خشک مانند توت و انجیر خشک، نان و پنیر و خرما ، نان و پنیر سبزی، فرنی، پنکیک و ... می‌توان اشاره کرد .

به گفته راضیه سلیمانی پور رابط طرح کوچ اولین نشست طرح در دی‌ماه امسال با عنوان بازی و توسعه سواد حرکتی در کودکان با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی نیز در مراکز سراسر استان در این مدت اجرا گردیده است ،که می توان به پویش های مختلف ورزشی ، مسابقات داستان‌نویسی، عکاسی، نقاشی، قصه گویی و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =