کد خبر: 303916
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
دنیای من، دنیای کتاب

نهمین نشست دنیای من، دنیای کتاب با حضور روح الله کاظمی‌زاده، مدیرکل نظارت برانتشارات کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، در این نشست بیش از ۷۰ عضو کتابخوان مراکز کانون پرورش فکری خراسان‌رضوی به نقد و بررسی کتاب های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری پرداختند.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان ضمن تشکر و قدردانی از حضورآقای کاظمی‌زاده، در خصوص اهمیت کتاب در فعالیت‌های کانون گفت: کتاب و کتاب‌خوانی محور اصلی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است و کتابخانه‌ها هم پایگاه اصلی انجام این فعالیت‌ها به‌حساب می‌آیند.

مدیرکل کانون درباره کمبود کتاب در کتابخانه‌ها اظهار داشت: طی پژوهشی که توسط کارشناسان ستاد صورت گرفته است  ما در استان حدود ۳۰ هزار جلد کتاب از نیاز اعضاء عقب هستیم و در واقع با کمبود شدید کتاب مواجهیم.

وی افزود: هر چند مشکلات اقتصادی زیادی داریم ولی امسال توانستیم بوجه ای را به این موضوع اختصاص بدهیم و بخشی از نیاز کتاب کتابخانه ها را فراهم کنیم.

در ادامه روح الله کاظمی زاده، مدیرکل انتشارات کانون ضمن ابزار خوشحالی از حضور در جمع اعضای کتابخوان کانون به سوال‌های آنها در خصوص نشر کتاب پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضا که چرا کتابهای منتشر شده خیلی دیر به مراکز می‌رسد، گفت:

انتشارات کانون در این زمینه نقشی ندارد و ارسال کتب در اختیار واحد بازرگانی و فروش و بعد از آن در اختیار معاونت فرهنگی کانون قرار دارد اما من این موضوع را پیگیری می‌کنم.

روح الله کاظمی‌زاده، در خصوص نحوه انتشار کتاب در کانون گفت: تعداد زیادی اثر از نویسندگان مختلف به دست انتشارات کانون می‌رسد که در شورای بررسی، عموماً تعداد زیادی از آنها در مرحله اول رد می‌شوند و ۱۰ درصد از آنها تایید می‌شود و به شورای عالی بررسی راه می‌یابد. شکل دیگر انتشار کتاب‌ها در کانون نیز سفارش از سوی کانون است. کانون در گذشته کمتر به این نوع شکل از انتشار کتاب گرایش داشته اما ما این کار را در دو سال گذشته شروع کرده و نتایج خوبی هم گرفته‌ایم.

وی در ادامه افزود: متن کتاب وقتی در شورای عالی تایید و تصویب شد مراحل مختلفی را طی می‌کند از جمله عقد قرارداد با نویسنده، ویراستاری، نمونه خوانی، تصویرگری، صفحه‌آرایی و تهیه ماکت و ... تا مرحله چاپ که آخرین مرحله است.

مدیرکل انتشارات کانون درباره رویکرد کانون به کتاب های ترجمه گفت: کانون اکنون بیشتر به دنبال کتب تالیفی است تا ترجمه.

در ادامه نشست اعضای حاضر در نشست مجازی کتاب‌های مدنظر خود را معرفی و نقد کردند

روح الله کاظمی زاده، مدیرکل انتشارات کانون تمامی نکات را یادداشت و راهنمایی و توضیحات لازم را ارائه کردند و به بچه ها قول دادند تمامی امور را پیگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =