پرهیز از زبان شاعرانه و استفاده از زبان معیار در داستان‌نویسی

عباس قدیری محسنی، در هفتمین جلسه مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان بر لزوم پرهیز از زبان شاعرانه و استفاده از زبان معیار در داستان‌نویسی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان با حضور عباس قدیری محسنی، نویسنده، طنز پرداز و کارشناس مرکز تجربیات هنری کانون کشور به‌عنوان مهمان و مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن برگزار شد.

قدیری محسنی درباره اهمیت ساختار داستان‌های مینیمال، پایان‌بندی مناسب در تاثیرگذاری داستان و پرداختن به سبک نویسندگی صحبت‌هایی را برای اعضای حاضر بیان کرد.

مؤلف کتاب«قصه‌های غولی» به نوجوانانی که در تازه شروع به نوشتن کردند، توصیه کرد: برای شروع نوشتن باید از زبان معیار استفاده کنند و در داستان‌ها صریح و  شفاف باشند و از شاعرانه گفتن بپرهیزند، چراکه بهتر است زبان داستان معیار باشد که تطابق یک به یک داشته و مخاطب به راحتی درک کند.

کارشناس مرکز تجربیات هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین از نویسندگان نوجوان خواست از تجربیات زیستی خود و اتفاقاتی که اطراف آنها در حال رخ دادن است کمک بگیرند، زیرا در این‌صورت هم راحت‌تر می نویسند و هم داستانشان باور پذیرتر خواهد بود.

این نویسنده و طنزپرداز حوزه کودک و نوجوان کشور در این نشست همچنین ۴ اثر از نویسندگان نوجوان کانون گلستان را مورد نقد و بررسی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =