درخشش عضو نوجوان کانون دامغان در جشنواره ادبی یوسف

اثر عضو نوجوان کانون پرورش فکری دامغان در جشنواره‌ی ملی ادبی «یوسف»، شایسته تقدیر شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، اثر داستانی هلیا هنرور عضو نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان با عنوان «تنهایی» برگزیده‌ی جشنواره‌ی ملی ادبی «یوسف» شناخته و از سوی محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، آیین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره‌ی جایزه‌ی ملی ادبی «یوسف» با رویکرد داستان‌نویسی دفاع مقدس و جبهه مقاومت، پیش از ظهر پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی هم‌زمان با سراسر کشور در استان سمنان برگزار شد.

عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در این آیین اظهار داشت: دو هزار و ۵۰۰ اثر در دوره‌ی هشتم و دو هزار و ۹۷۱ اثر نیز در دوره‌ی نهم به دبیرخانه‌ی این جشنواره رسید و به‌صورت جداگانه داوری شد.

بایرامی با بیان این‌که جشنواره با یاد شهید یوسف ملک‌شامران از سال ۱۳۸۵ تاکنون در حال برگزاری است، گفت: توجه به نوقلمان در عرصه‌ی داستان‌نویسی، شناسایی جوانان صاحب‌قلم و تولید آثار فاخر ادبی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی در ادامه یادآور شد: در هر دوره از جشنواره، سه نفر به‌عنوان منتخبان اصلی و ۱۷ نفر هم شایسته تقدیر معرفی شدند.

گفتنی است؛ ۴۰ اثر منتخب این جشنواره در کتاب یوسف نهم چاپ خواهد شد و یکی از آثار این مجموعه، داستان کوتاه عضو نوجوان کانون دامغان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =