تاکید بر اهمیت تقویت روحیه شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان

دومین جلسه از سلسله جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجمع جوانان و سازمان های مردم نهاد به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور سمن های مختلف فرهنگی در محل اداره کل کانون استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ به نقل از لیدا اکبری مشاور جوان مدیر کل کانون پرورش فکری استان گفت: در این جلسه با تاکید بر اهمیت تقویت روحیه شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان، همکاری مشترک این اداره کل با اعضای سمن‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی را گامی موثر در راستای تامین نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان مناطق مختلف استان برشمرد.

علیرضا نوری در ادامه با اشاره به تعداد مراکز ثابت، سیار و پستی کانون در مناطق مختلف شهری و روستایی از تلاش کانون برای پوشش حداکثری مخاطبان کودک و نوجوان سخن به میان آورد و با اشاره به طرح "هاتف" از اقدامات بنیادی کانون پرورش فکری برای هدایت استعدادهای اقشار مختلف کودکان و نوجوانان بدون در نظر گرفتن دوری یا نزدیکی منطقه به مرکز استان و شهرستان سخن گفت.

وی همچنین افزود: این اداره کل آمادگی خود را جهت حمایت از طرح‌ها و ایده‌های اجرایی و عملیاتی سمن‌های مختلف که هم راستا با اهداف و چشم اندازهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان باشند را دارد.

در ادامه دبیر و اعضای سمن‌های  نشاط آوران امید، یادآوران سرزمین کهن، رایان رویش، آینده سازان فردا و میعاد راهیان تتدرستی در این جلسه با معرفی اجمالی اهداف و اهم فعالیت‌های سمن‌هایشان در حوزه کودک و نوجوان بخش‌هایی از عملکردهای شاخصشان را بیان کردند و ابراز امیدواری کردند بتوانند با بهره‌گیری از تجربیات موفق مربیان و کارشناسان کانون گام‌های موثری در راستای اعتلای سطح آگاهی و دانش کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بردارند.

بخش دوم جلسه اختصاص به تشریح اهداف و رویکرد کانون پرورش فکری در اجرای طرح "یک قدم تا بهار" توسط کارشناس مسئول کانون استان داشت. این طرح که همه ساله در مراکز مختلف کانون کشور برگزار می شود سعی در آشناسازی مخاطبان کودک و نوجوان با آداب و رسوم و سنن آئینی و مذهبی ایرانیان در ایام نوروز دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری در ادامه ضمن اشاره به تنوع و تعداد آیین‌ها و آداب و رسوم غنی استان زنجان در برگزاری جشن‌های نوروز به اهمیت و لزوم بازشناسی عناصر فرهنگی نوروز با هدف آگاه‌سازی مخاطبان کودک و نوجوان با فرهنگ کهن این مرز بوم و تقویت روحیه شادی و نشاط و امیدواری در شرایط خاص کنونی جامعه تاکید کرد.

طی تبادل نظرهای مختلف و با روشن شدن جزییات بیشتر طرح یک قدم تا بهار، دبیران سمن‌های حاضر در جلسه اعلام آمادگی کردند که با تمام توان مشتاقانه همکاری و مشارکت مداوم در برگزاری چنین برنامه‌هایی در مناسبت‌های مذهبی، آئینی، فرهنگی ادبی و علمی با کانون استان زنجان داشته باشند.

 همچنین گفتنی است، در این نشست مدیر کل کانون پرورش فکری از راهکارهای ارتقای سطح فعالیت‌های مذهبی و مسجد محور با مشارکت سمن‌های مردم ‌نهاد استان در زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با حضور اعضای مراکز کانون استان صحبت کرده و خواستار تمرکز جدی مربیان کانون و سمن‌های مذهبی بر تولید محتوای مشترک با بهره‌گیری از توانمندی‌های منحصربفرد بسیاری از اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون در فعالیت‌هایی چون انیمیشن سازی، تولید بازی‌های رایانه‌ای، نمایش عروسکی، قصه‌گویی و ... با محوریت مذهبی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =