انجمن نویسندگان نوجوان استان کردستان و مرکزی در جلسه مشترک شرکت کردند

بیست و یکمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان استان کردستان روز چهارشنبه با حضور اعضای نوجوان استان کردستان و استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، روز های اخر سال که بنفشه ها بهار را نوید می دهند  و غروب غریبانه ی عصر پنج شنبه که ابرها آخرین تلاش هایشان را برای بارش مهربانی باران بر زمین به انجام می رسانند تا جوانه ها زودتر متولد شوند و زمین سرسبز تر شود تا اهالی زمین احساس شادی و سرزندگی کنند و در کنار تجربه کردن تولد طبیعت به تولد اندیشه و خلق اثر بیاندیشند و با قلم توانای خود جانی تازه به کاغذ بدهند و با نوشته هایشان ، ذهنهای تشنه را سیراب کنند. از آنجا که هنر وادبیات بدون مرز هستند و همیشه محفل ادیبان محفل گرم و پر نشاطی است چهاردهم اسفند ماه  1399 ساعت پنج عصر جلسه مشترک انجمن نویسندگان نوجوان استان های کردستان و مرکزی بسیار پرشور و جذاب برگزار شد. انجمن نویسندگان نوجوان استان کردستان (رازاوه) علاوه بر  اعضا، مربیان و کار شناسان همیشگی خود  میز بان  مهمانانی خوش ذوق و قریحه از استان مرکزی بودند و این جلسه که با حضور ارزشمند کبریا شجری که برای بار دوم در کنار اعضا بود جذابیت دوچندانی پیدا کرد. هیات همراه کبریا شجری کارشناس ادبی استان مرکزی  اعضا و مربیان این استان بودند.

چون مهمان دست پر آمده بود، میزبان نیز سنگ تمام گذاشت و دست در دست هم صمیمانه وتخصصی به نقد آثار یکدیگر پرداختند . محفل ادیبان همیشه صمیمی است و پر از نوشته های جذاب و خواندنی است  و چه اتفاق قشنگی بود پیوند اندیشه های اعضای نوجوان این دو استان.

 کبریا شجری نیز این اتفاق خوب را به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد  این روزها با شیوع بیماری کرونا یکی از کاربردهای درست از فضای مجازی با برگزاری مجازی انجمن ها شکل گرفته که باعث شد اعضا بتوانند در کنار هم از علاقمندی هایشان حرف بزنند و بنویسند و تمرین کنند.

وی همچنین گفت:  این جلسه مشترک بساری را فراهم کرده است که ما هم در کنار هم بنشینیم و آثار هم را نقد کنیم که این خود موجب ایده بخشی به اعضای دو استان ، ایجاد رقابت سالم و اشنایی با دنیای ذهنی همدیگر و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت مشترک و در کنارش آشنایی با تفاوتهای اقلیمی و استانی باشد .

شجری افزود: این تجربه با بهره گیری از فضای مجازی بسیار برای بچه ها جذاب و جالب بوده  است که خود می تواند راههای مطالعه را هموار تر کند.

 وی همچنین در بررسی آثار اعضای دو استان خاطر نشان کرد که مطالعه نقطه اوج نوشتن است برای بیشتر نوشتن باید مطالعه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =