«سپاس»، طرحی برای بصیرت‌افزایی و صیانت ارزش‌های انقلابی

نقش‌آفرینان صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی با مشق ایثار و شهادت و گذر از آزمون‌های مردانگی، سرمشق و الگوهایی جاودان شدند. طرح‌ سپاس که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همراهی استانداری و بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان گیلان اجرامی‌شود، حرکتی برای آشناسازی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان با پشتوانه‌های ارزش‌مند نظام، خاطرنشان‌کردن تربیت علی‌وار و زینب‌گونه پدران و مادران این بزرگواران و تجلیل از سرمایه‌های ارزش‌مند ایران اسلامی‌است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، «سپاس»، طرحی است که طی سال‌های اخیر با هدف انتقال ارزش‌ها و صیانت از دست‌آوردهایی که در سایه باورمندی و رشادت‌های فرزندان غیور این دیار مانا و ماندگار مانده، از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برنامه‌ریزی و اجرامی‌شود.

آن‌چه در این میان مورد توجه ویژه دست‌اندرکاران اجرا و نقطه‌ی هدف مجریان طرح‌ قرارگرفته، آشنایی افزون‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی با شیوه‌ی تربیت شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است که با الگوپذیری پدران و مادران ایران اسلامی از سیره معصومین(ع)، پایه و مایه شکل‌گیری شخصیت‌هایی شد که با تحریر مشق ایثار، جهاد و شهادت و درگذر از آزمون‌های دشوار فداکاری و ازخودگذشتگی، عالی‌ترین نشان‌های معنوی را برای سرزمین مادری به‌یادگارگذاشتند.

برهمین اساس بازخوانی زندگی گهربار این چهره‌های ماندگار که با رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبری داعیانه مقام‌معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) الهام‌بخش تمامی آزادگان عالم شدند، در دستورکارقرارگرفت و همکاران ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان با مشق دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و راهنمایی‌ارزش‌مند این سرمایه‌های معنوی کشور، در مسیر بصیرت‌افزایی و پاس‌داشت ارزش‌های انقلابی گام‌برداشتند.

دعوت‌از ایثارگران، جانبازان و آزادگان در ویژه‌برنامه‌ها، برپایی نشست‌های تربیتی با حضور این بزرگواران و دیدار با خانواده این یادگاران ماندگار که با حضور در مدارس، مساجد و منازل آنان صورت‌گرفت، سرمایه‌ای ارزش‌مند برای کانونی‌ها شد.

آشنایی با سیره عملی نقش‌آفرینان صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی جهان اسلام، توصیه‌های سازنده آنان در ارتباط با نماز و توجه به فرایض‌دینی، ولایت‌پذیری و ساده‌زیستی نیز دست‌آوردی ارزش‌مندبود و تاکید آنان بر ضرورت پاس‌داشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، ارزش‌مطالعه و توجه به تربیت فرزندانی صالح،  چراغ راهی در مسیر زندگی کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری قرارگرفت.

این طرح که در دوبازه زمانی ۶ ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روزهای کرونایی انجام‌شد، با استقبال گسترده همکاران و اعضا همراه‌بود و برنامه‌ریزی  ۷۳ دیدار و قدردانی از این بزرگواران  در شهرستان‌ها و برگزاری ۳ آیین تجلیل استانی، از دست‌آوردهای این طرح به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =