دستگاه‌های فرهنگی نگذارند فرهنگ دینی و ایرانی فراموش شود

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل کانون استان و بازدید از مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ کانون شهرستان بیرجند، گفت دستگاه‌های فرهنگی و هنری باید در کنار اجرای کارهای فرهنگی و هنری از خمیرمایه دینی و اسلامی استفاده کنند و نگذارند فرهنگ دینی و ایرانی فراموش شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان و مربیان کانون کانون استان و بازدید از مرکز شماره ۲ بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی جایگاه فرهنگی بالایی دارد و انتظار می رود بیش از این به فرهنگ پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان گفت: تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از یک جایگاه خاص و بالایی برخوردار است و اگر علم بدون تهذیب باشد قطعا به جایی نمی رسد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قلب و فکر کودکان و نوجوانان مانند یک زمین خالی است، افزود: هر بذری در این زمین کاشته شود آن را قبول می کند و اکنون که فضای مجازی در حال تبدیل شدن به فضای حقیقی است بدانید که اگر در مقابل این فضا کم کار کنید قطعا نسل های آینده نابود می شوند.

خسروی عنوان کرد: اجرای کار پرورشی و تربیتی بر روی کودکان و نوجوانان بسیار آسان تر از اجرای آن بر روی یک فرد ۶۰ ساله است و بدانید که کار بسیار مهمی بر عهده دارید.

وی ادامه داد: به اندازه‌ای که آموزش وجود دارد به بحث پرورش در مدارس پرداخته نمی شود و اگر مسئولان مربوطه به مسائل پرورشی بها بدهند قطعا هیچ مشکلی در کشور رخ نمی دهد.

رئیس مجمع نمایندگاه مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار اجرای کارهای فرهنگی و هنری از خمیرمایه دینی و اسلامی استفاده کنید، افزود: نگذارید فرهنگ دینی و ایرانی فراموش شود و این میراث را زنده کنید و کاری که با خمیرمایه دینی و ملی آمیخته شود قطعا با ارزش است.

خسروی بیان کرد: با توجه به اینکه کتاب غذای روح انسان است توصیه می کنم که نگذارید کودکان و نوجوانان هر کتابی را بخوانند.

وی در پایان با بیان اینکه خطوط قرمز از جمله تربیت نباید تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار گیرد، گفت: پرورش بالاتر از آموزش است و همه مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا پرورش مکمل آموزش قرار گیرد.

گفتنی است در این بازدید که ظهر  امروز ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ صورت گرفت، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز گزارشی از مهمترین فعالیت‌ها و برنامه های عمرانی کانون در شهرستانهای بیرجند، خوسف و درمیان را ارایه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =