پایان دفتر انجمن‌های هنری کانون استان سمنان در سال ۱۳۹۹

جلسه‌ی پایانی انجمن‌های هنری کانون پرورش فکری سمنان در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، جلسه‌ی پایانی انجمن‌های سرود، عکاسی و هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان سال ۱۳۹۹ در بستر فضای مجازی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هفتمین‌جلسه‌ی مجازی انجمن سرود اعضای پسر و دختر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با دعوت از فرشید جعفری کارشناس‌مسئول کانون فارس، آهنگ‌ساز، نوازنده، مدرس و پژوهشگر موسیقی در ادامه‌ی سلسله‌نشست‌های «آموزش مبانی سلفژ و نت‌خوانی»، چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ به‌صورت وبینار آموزشی برگزار شد.

جعفری با مرور مطالب بیان شده در جلسه‌های گذشته به تمرین نت‌خوانی، پرداخت.

هشتمین‌جلسه‌ی انجمن عکاسان نوجوان استان سمنان نیز پیش از ظهر روز یک‌شنبه ۱۰ اسفند با دعوت از حبیب نجفی‌دهکردی در راستای موضوع «سوژه‌یابی» برگزار شد.

نجفی با بیان این‌که سوژه در عکاسی خیلی مهم است، گفت: ثبت هر عکس با توجه به تنظیمات و سوژه‌ی مناسب آن انجام می‌شود و عکاس با عکسی که می‌گیرد در واقع خودش را معرفی می‌کند.

وی در ادامه افزود: گاهی سوژه‌ها در عکاسی اتفاقی و نادر است و عکس، ماندگار و جاوید می‌شود پس عکاس بایست طوری عکس گیرد که حس واقعی اولیه و دریافت‌شده از سوژه را ثبت کند.

نجفی با ارائه‌ی چند نمونه عکس و اشاره به انواع ژانر عکاسی ازجمله تاریخی، خبری، ورزشی، خلاق و... و توضیح کوتاهی درخصوص آن‌ها به نقد و بررسی آثار اعضای انجمن پرداخت.

نهمین‌جلسه‌ی مجازی مربیان و اعضای نوجوان انجمن هنرهای نمایشی کانون استان سمنان در راستای موضوع «عروسک‌های خلاق نمایشی» با دعوت از محسن اکرمی نویسنده، کارگردان، مدرس نمایش عروسکی و مربی فرهنگی و هنری کانون یزد، سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ در قالب وبینار آموزشی برگزار شد.

اکرمی در ابتدای سخنانش یکی از ویژگی‌های عروسک خلاق را در دسترس و ساده بودن آن، عنوان و اظهار کرد: با ساده‌ترین ابزار موجود؛ یعنی روزنامه هم می‌توان عروسک کاغذی ساخت.

وی در ادامه با ارسال فیلم کوتاهی از ساخت یک نمونه عروسک، اعضا را با چگونگی ساخت عروسک با ظروف یک‌بار مصرف و هم‌چنین چگونگی عروسک‌گردانی آن آشنا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =