آیین کاشت نهال به نام نوجوان شهید و اعضای برگزیده در کانون استان قزوین

به مناسبت هفته درخت‌کاری و بزرگ‌داشت شهدا،اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، آیین کاشت نهال به نام نوجوان شهید و اعضای برگزیده را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 20 اسفند 1399، به مناسبت هفته درخت‌کاری و بزرگ‌داشت شهدا، جشن«نهال دوستی» در محوطه اداره کل کانون استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم با حضور «صدیقه ربیعی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، «محمدمحمدی» معاون اداره کل منابع طبیعی استان و نمایندگانی از سایر ادارات، تعداد بیست اصله نهال به نام شهید قاسم شکیب‌زاده(شهید نوجوان دفاع مقدس) و اعضای برگزیده مراکز فرهنگی و هنری استان در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین کاشته شد.

در مراسم آغازین این برنامه، درادامه تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی، «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان و تبریک عید فرخنده مبعث، با اشاره به ارزش و اهمیت منابع طبیعی به عنوان نعمت و موهبت جامعه انسانی، هدف از اجرای برنامه کاشت نهال توسط کودکان و به نام کودکان را زمینه‌سازی برای امید، رویش و پرورش خواند که در راستا و هماهنگ با اهداف بنیادین کانون انجام می‌شود.

وی در ادامه ازمدیرعامل و معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز استان برای همکاری با اجرای این برنامه قدردانی و ابراز امیدواری کرد این حرکت، سرآغازی برای الفت و دوستی بیشتر نسل آینده‌ساز با منابع طبیعی و محیط زیست اطراف‌شان باشد.

«صدیقه ربیعی» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز با قدردانی از برگزاری این آیین ارزشمند، با پیشنهاد کاشت نهال با تولد هر فرزند در خانوده، این اقدام را فرصتی مغتنم برای بالندگی و به بار نشستن نسل جدید در کنار رشد و گسترش روزافزون منابع طبیعی دانست.

معاون اداره منابع طبیعی استان هم با اشاره به نقش فرهنگ ساز کانون، همراه با قدردانی از این برنامه، الگوسازی در زمینه حفظ و گسترش منابع طبیعی را از اقدامات ارزشمند در حوزه فرهنگ به ویژه در جامعه هدف کودک و نوجوان خواند که به افزایش و ارج گذاری به سرمایه‌های ملی کشور می‌انجامد.

شعرخوانی در مدح حضرت رسول اکرم(ص) توسط «مهدی مردانی» مجری برنامه و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون، اجرای یک شعر طنز توسط «فاطمه محمدی»عضو نوجوان کانون و آوازخوانی و اجرای موسیقی سنتی توسط«علیرضا امینی»عضو برگزیده کانون استان در جشنواره موسیقی از دیگر بخش‌های دیگر این برنامه بود.

در ادامه یک عضو، یک مربی و یکی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان همیار طبیعت معرفی شدند و لباس مخصوص این عنوان را به تن کردند.

در بخش پایانی این آیین، با حضور و همراهی مسوولان مهمان، نهال‌هایی، ابتدا به نام شهید قاسم شکیب‌زاده(شهید نوجوان دفاع مقدس) و اعضای برگزیده مراکز فرهنگی و هنری استان توسط اعضا در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین کاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =