کد خبر: 304087
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
بازدید 173
انجمن‌های مجازی شعر قطره قطره تا دریا

هشتمین، نهمین و دهمین انجمن مجازی شاعران نوجوان (قطره قطره تا دریا) شاخه ی استان بوشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، هشتمین، نهمین و دهمین انجمن مجازی شاعران نوجوان (قطره قطره تا دریا) شاخه ی استان بوشهر برگزار گردید.

این نشست‌ها با حضور شاعران، پژوهشگران و منتقدان به‌نام و توانمند مجید اجرایی و راحیل شکوه به ترتیب در تاریخ های ۲۹ دی و ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در فضای مجازی با حضور بیش از هفتاد عضو نوجوان اهل قلم برگزار شد.

 گفتنی‌ست با مطالعه و بررسی آثار اعضا طی ماه‌های قبل و در روند برگزاری انجمن‌های پیشین و برگزاری مسابقات، ضرورت پرداختن به مباحث "زبان و برخورداری شعر امروز از زبان امروز و فرم های زبانی" همچنین "خیال در شعر" و ضرورت برخورداری یک اثر ادبی از عناصر خیال به جهت ارتقاء سطح کیفی آفرینش های ادبی نوجوانان اهالی قلم دیده شد؛ که با راهنمایی‌ها و مثال‌آوری‌های مهمانان انجمن از تجربه‌های ادبی مطلوب و مطرح فارسی، چراغ هایی پرتلالو در راه آفرینشگری اعضا نوجوان اهالی قلم روشن گردید.

همچنین دهمین انجمن مجازی شاعران نوجوان(قطره قطره تا دریا) باموضوع بررسی "خیال درشعر" و نقد آثار اعضا برگزارشد.

این  انجمن با حضور۷۷ نفراز اعضا نوجوان ادیب وعلاقمند به شعر و شاعری و با هدایت سیده الهه بکاء (رابط انجمن شعراستان) برگزارگردید که مهمان ویژه این نشست، صدیقه مزارعی زاده، شاعر، نویسنده و پژوهشگر فعال بوشهری درحوزه ادبیات بود.

ایشان، به شرحی از به کارگیریِ آرایه های ادبی به ویژه عنصرخیال در شعر پرداخت و بانگاهی دوستانه و منتقدانه آثار اعضاء نوجوان، توسط مهمان و دیگراعضاء، موردِ نقد و بررسی قرارگرفت.

این نشست درروز ۱۷ اسفندماه ۹۹درفضای مجازی برگزار گردید و پس از یک ساعت، به گفتگو و بررسی خود پایان داد.

با امید به اینکه این آفرینش‌گران سرمایه‌ها و سرافرازان آینده ی ادبیات فارسی باشند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =