کد خبر: 304131
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
بازدید 347
 آخرین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون  گلستان در سال ۱۳۹۹ برگزار شد

هفتمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری گلستان در سال ۹۹، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از محبوبه بزم‌آرا، به‌عنوان شاعر مهمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هفتمین و آخرین جلسه‌ی انجمن شاعران نوجوان کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری و با حضور محبوبه بزم‌آرا به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

ابتدای جلسه با پخش بهاریه‌ای از فریدون مشیری برای جمع حاضر آغاز شد و در ادامه پنج اثر از اعضای انجمن‌های ماه قلم، تنفس صبح و مرکز فرهنگی‌هنری آزادشهر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

محبوبه بزم‌آرا همزمان با نقد آثار نکاتی را برای ارائه بهتر عناصر شعری برای اعضای حاضر یادآور شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی بافت زبان شعر با  اندیشه و تخیل اثر یکی از مهم‌ترین عواملی‌ست که اثر را همخوان می‌کند، گفت: به‌عنوان نمونه تزاحم تصویر در یک اثر به زیبایی آن لطمه می‌زند.

بزم‌آرا همچنین در نقد یکی از سروده‌های اعضا گفت: در سرودن و بررسی اثر باید گروه سنی مخاطب را درنظر داشت، بعنوان نمونه اگر بناست شعری برای گروه سنی کودک سروده شود باید به جنس واژه‌ها، بافت و نحو جملات دقت بیشتری شود، چراکه سادگی زبان و انتخاب درست کلمات از مهم‌ترین عوامل موفقیت این گونه‌ی شعری است.

در این نشست مجازی همچنین چهار نفر از اعضا، شعر آزاد خوانده که مهمان جلسه به آنها تاکید کرد برای غنی‌تر کردن موسیقی زبان، متون کهن فارسی را با دقت نظر بیشتر مطالعه کرده تا آهنگ نثر آنها درونی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =