نقد و بررسی آثار منتخب استانی در بیستمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون خراسان جنوبی

آخرین جلسه انجمن عکاسان نوجوان استان در سال ۱۳۹۹ با حضور ریحانه سادات هاشمیان نماینده این انجمن برگزار و آثار عکاسی منتخب استانی در پنجمین مهرواره‌ی فصلی عکس زمستان و مادر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در آخرین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ که به صورت مجازی برگزار شد آثار عکاسی پنجمین مهرواره‌ی فصلی عکس زمستان و مادر با حضور ریحانه سادات هاشمیان نماینده‌ی این انجمن نقد و بررسی شد.

بر همین اساس هاشمیان در ابتدای این جلسه جنبه‌های هنری و فنی را از مهمترین اصول نقد عکس دانست و گفت: به طور کلی نقد یک عقیده نیست و برروی ویژگی‌های مبتنی بر واقعیت یک اثر عکاسی تمرکز می‌کند.

وی افزود: در نقد عکس باید هدف داشته باشیم و تمامی ویژگی‌های یک اثر را در نقد مد نظر قرار داده و بر موارد منفی و ناخوشایند تمرکز نکییم و بر همین اساس پیشنهاد های لازم را در بهتر شدن کار به صاحب اثر ارایه کنیم.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان: گفتگو با مخاطب، درنظر گرفتن زمینه ی کار، نقد عمیق و درک محیط عکاسی، رعایت احترام و... را از اصول اولیه نقد عکس دانست و در ادامه با مشارکت اعضای انجمن و مربیان و کارشناسان حاضر در این نشست به نقد و بررسی چند اثر عکاسی برگزیده در پنجمین مهرواره فصلی عکس زمستان و مادر از لحاظ فنی و هنری پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =