کد خبر: 304166
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
بازدید 158
ورود مربیان کانون پرورش فکری به سامانه شاد

انجمن قصه‌گویی استان همدان با برگزاری نشست‌های تخصصی در دوماه اخیر و هم‌چنین ورود قصه‌گویان به سامانه شاد آموزش و پرورش، علاوه بر ترویج فرهنگ قصه‌ و قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به این هنر کهن را شناسایی می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، انجمن قصه‌گویی این استان نشست‌های تخصصی با حضور مدرسان کشوری و استانی را در ماه های پایانی سال با موضوعات مختلفی از جمله «تاثیر قصه‌گویی بر رفتار آینده کودکان، قصه‌گویی در مدارس، قصه‌درمانی در روانشناسی با تاکید بر هوش هیجانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و قصه‌های مهدوی و انقلابی از زندگی شهدای نوجوان» برگزار کرد.
در این نشست‌ها که با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان استان همدان و دعوت از صادق کیانی‌مقدم، مریم شریف‌زاده و ملوک هاشمی به عنوان مدرس برگزار شد، بر تقویت مهارت‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی کودکان و نوجوانان از طریق قصه‌گویی تاکید شد.
مدرسان یادآور شدند، اگر قصه‌گویی درست و هدفمند انجام شود سلامت روح و روان، رفتار مثبت و سازگارانه و پرورش تخیل را به همراه خواهد داشت و هم‌چنین با قصه‌درمانی می‌توان مشکلات روانی و چالش‌های رفتاری را اصلاح و با تدبیری مداخله‌ای به ارائه‌ی الگویی مثبت و اثربخش پرداخت. 

گفتنی‌است با گسترش ویروس کرونا و انجام فعالیت‌های انجمن‌ها به صورت مجازی، یکی از راه‌های ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان سامانه شاد است بنابراین مربیان سعی دارند با برگزاری برنامه‌های زنده هم‌چون قصه‌گویی در این سامانه اعضای بیشتری را جهت بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری جذب کنند، لذا برگزاری نشست های تخصصی قصه‌گویی، کمک شایانی جهت ارتقا سطح کیفیت و ارائه‌ی قصه‌گویی مربیان دارد.
شایان ذکر است، نشست‌های تخصصی انجمن قصه‌گویی به طور مستمر هر ۱۵ روز یک بار، ویژه‌ی مربیان و اعضای نوجوان به صورت مجازی برگزار می‌شود و در هر جلسه ۳۰ الی ۴۰ نفر حضور فعال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =