تولید ۱۲ اسباب‌بازی و سرگرمی در سال «جهش تولید» از سوی کانون

۱۲ سرگرمی و اسباب‌بازی با شمارگان ۸۶هزار و ۲۸۰ عدد در سال «جهش تولید» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بازار عرضه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سال ۱۳۹۹، شش عنوان سرگرمی جدید با رویکرد توجه به طراحی اسباب‏‌بازی ایرانی، رونق تولید و حمایت از کالاهای ایرانی و شش عنوان سرگرمی تجدید تولیدی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بازی‌های رومیزی «شوآن»، «حامی ایمنی»، «طوطی و بقال» و «سیمرغ» از جمله محصولات جدید کانون به‌شمار می‌رود که از سوی طراحان ایرانی، طراحی شده‌ است.
عروسک «دوتوک» نیز که به همراه کتاب طراحی و تولید شده است از جمله مصادیق ایجاد پیوست‌های فرهنگی است که بارها مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تاکید کرده‌اند.
مجموعه تئاتر اسباب‏‌بازی‌ نیز شامل پنج عنوان کتاب عروسک با عنوان‌های «گنجشکک اشی‌مشی»، «پیشی بی‌دم پیشی نمیشه»، «گنجشک و پنبه دونه»، «خروس و پادشاه» و «مامان بزی زنگوله پا» در همین سال تولید شد.
سرگرمی‏های «شوآن»، «سفالگر» و «حامی ایمنی» هم از طرح‌های برگزیده رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون است که هر ساله برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه طراحی اسباب‌بازی برگزار می‏‌شود.
بر همین اساس بازی‌های رومیزی «طوطی و بقال» و «سیمرغ» از مجموعه طراحی اسباب‌بازی بر اساس ادبیات کهن نیز با اقتباس از داستان‌هایی از مثنوی معنوی و منطق‌الطیر عطار طراحی و تولید شده است.
کانون پرورش فکری طی حدود سه دهه گذشته تاکنون ۳۰۰ عنوان محصول سرگرمی برای کودکان و نوجوانان تولید کرده است که از این میان شش محصول پر مخاطب «گردونه تصویر»، «گردونه تصویر ۲»، «بازی باکش»، «بندک» و «همه چیز با اتصالات ساده» و «ذره‏‌بین» در سال ۱۳۹۹ باز تولید شده است.
محصولات کانون در سال ۱۳۹۹ جوایزی نیز از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌اند. در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، سرگرمی «شوآن» در بخش رقابتی، سرگرمی «سفالگر» در بخش جایزه فرهنگ بنیان و سرگرمی «بازی با کش» در بخش جایزه علوم شناختی حائز رتبه شدند.
همچنین ششمین جایزه فیروزه سرگرمیِ «سفالگر» را شایسته دریافت رتبه دوم دانست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر ایفای نقش حمایتی ویژه در صنعت اسباب‌بازی لوح تقدیر و تندیس این جایزه را از آن خود کرد.
یادآوری می‌شود اداره‌کل سرگرمی‏‌های سازنده و بازی‏‌های رایانه‏‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرگرمی «تتابرد» و بازی رایانه‌‏ای «حرف‏چین» را در ابتدای سال آینده رونمایی و به بازار عرضه خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =