به دنبال بازگرداندن کانون به سبد فرهنگی خانواده های قمی هستیم

مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم با تاکید بر اینکه با رایزنی ها به دنبال بازگشت کانون به سبد تصمیم گیری استان به ویژه در حوزه های تخصصی کودک و نوجوان هستیم، گفت: برای رسیدن به این هدف باید از نظر اعتبار و لجستیک مورد حمایت جریان های حاکمیتی قرار گیریم تا بتوانیم کانون را به سبد فرهنگی خانواده های قمی برگردانیم.

حامد حجتی در نشست با دکتر مرتضی حیدری فرماندار قم با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در استان قم به دلائل مختلف از جمله تراکم مراکز فرهنگی نحیف نگه داشته شده است، اظهار کرد: در این سالها علیرغم عنایت مقام معظم رهبری به کانون و تاسیس مجتمع عظیم در پردیسان قم و همچنین پیگیری های متعدد از ستاد کانون اما به هر ترتیب این مرکز فرهنگی هنری تخصصی به دلائل مختلف نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر بخش عمده ای از کار ما مطالعه بر روی حوزه های زیرساختی بوده است، گفت: کانون در استان ردیف بودجه جاری ندارد؛ ردیف عمرانی اندکی داشتیم که مقداری از آن امسال تزریق شد اما از اعتبارات استانی بی بهره بودیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اینکه با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز در سال جاری درآمدها نیز به صفر رسیده است، بیان کرد: از ۱۰ مرکز کانون ۹ مرکز از نظر زیرساختی نیازمند تحول هستند؛ چرا که از نظر سازه و ساختمان کاملا فرسوده شده و از ابتدایی ترین مسائل از جمله سیستم سرمایشی مناسب و امنیت محروم هستند و این شرایط  مشکلات زیادی را برای همکاران ما ایجاد کرده است.

حجتی ادامه داد: بنا داریم در سال آینده اعتباراتی را برای تعمیر و تجهیز مراکز کانون جذب کنیم که فرمانداری در این مسیر میتواند گره گشای ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر امنیت روانی، فضا و مکان کانون تامین شود حتما ارزش افزوده زیادی داریم، بیان کرد: بخش زیادی از استعدادهای کانون از مراکز محروم ما هستند و قطعاً ایجاد بستر مناسب می تواند بر شکوفایی هر چه بهتر و بیشتر استعدادهای این مناطق اثر گذار باشد. 

مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان قم با تاکید بر اینکه با رایزنی ها به دنبال بازگشت کانون به سبد تصمیم گیری استان به ویژه در حوزه های تخصصی کودک و نوجوان هستیم، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید از نظر اعتبار و لجستیک مورد حمایت جریان های حاکمیتی قرار گیریم تا بتوانیم کانون را به سبد فرهنگی خانواده های قمی برگردانیم.

 حجتی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران خوش ذوق و توانمند خوبی در حوزه های هنری، ادبی و تجسمی در حال همکاری با کانون هستند و ارتباطات خوبی با هنرمندان قمی در این عرصه ها داریم که در صورت حمایت می توانیم اثرگذار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =