پوستر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد

پوستر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طرحی از قصه معروف «پیرمرد و ترب» منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طراح پوستر بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی با بیان این‌که شعار ثابت این جشنواره «آینده ساختنی است» گفت: با توجه به شعار جشنواره، رویکرد ما در طراحی پوستر دوره‌های گذشته نگاه به افق‌های آینده بود و شخصیت‌های اصلی پوستر به‌واسطه تصویر لوبیای سحرآمیز به افق دوری خیره بودند، امسال هم از زاویه دیگری این شعار در پوستر دیده می‌شود.
سلمان طاهری بیان کرد: در این دوره قصد داشتیم از زاویه دیگری شعار «آینده ساختنی است» در طراحی اثر دیده شود؛ بنابراین زمینه اصلی، قصه «پیرمرد و ترب» یکی از قصه‌های کهن ایرانی است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم تولیدات مختلفی با این موضوع دارد.
او اظهار کرد: ما قصه «پیرمرد و ترب» را مبنا قرار دادیم و در نظر داشتیم در بازنویسی قصه‌های ایرانی عنصر فناوری و پیشرفت را با نگاه به آینده و شعار «آینده ساختنی است» نمایش دهیم. برای همین منظور امسال به‌طور مشخص یک عنصر ربات به پوستر اضافه شده است.
وی افزود: این ربات دوست‌دار محیط زیست است، از انرژی پاک استفاده می‌کند و با کمترین آسیب به محیط زیست، آن ترب را از جایش جدا می‌کند. بچه‌ها هم در این فرآیند به پیرمرد و پیرزنی که باغدار هستند کمک می‌کنند.
طراح پوستر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان این‌که در موضوع‌های جشنواره به شرایط موجود اشاره شده است و بخش ویژه کرونا وجود دارد، اضافه کرد: اما در پوستر نخواستیم به این مقطع زمانی خاص اشاره کنیم و بیشتر، بحث نگاه به آینده را در نظر گرفتیم. همه امیدوار هستیم این مقطع گذرا باشد و اصل ماجرا برای ما همان آینده است.
طاهری در پایان گفت: برای من مشارکت در این فضا دوست داشتنی و باعث افتخار است. امیدوارم همه مراحل جشنواره به خوبی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =