کد خبر: 304247
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
بازدید 133
ارائه فرهنگ قومی و بومی به کودکان و نوجوانان استان قم

در نشست صمیمانه حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش استان قم با حضور ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، به تکاپوی استان قم در بهار ۱۴۰۰ و هم‌زمانی نوروز با ایام نیمه شعبان و میلاد باسعادت حضرت ولیعصر عج اشاره و زمینه هم‌افزایی فرهنگی این دو نهاد فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان قم نشست صمیمانه حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش استان قم با ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم روز سه‌شنبه مورخ ۲۶ اسفند ۹۹، در اداره کل کانون استان قم، برگزار شد.
در این نشست حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم بیان کرد:
به نظر می‌رسد در فرآیند تبلیغات و ارتباطات در بستر فرهنگ شهروندی لازم است کودکان و نوجوانان به‌صورت تخصصی موردتوجه قرار گیرند. کانون با توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند بازوی تخصصی ترویج فرهنگ شهروندی در مجموعه شهر مقدس قم باشد. توجه به رویدادهای مختلف در سطح شهر قم و مرتب کردن زیرساخت‌ها و فضای رسانه‌ای و چندرسانه‌ای هدف ۱۴۰۰ کانون قم است.
وی گفت: توجه به احیا فرهنگی بومی، لالایی‌ها، قصه‌گویی و جمع‌آوری افسانه‌های قم و توجه ویژه به گروه سنی نوجوان در راستای فعالیت‌ها دو مجموعه قرار گیرد.
ابوالقاسم مقیمی به‌عنوان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بیان کرد: رویکرد شهرداری قم توجه به مخاطب تخصصی و ایجاد زمینه فرهنگی مناسب در اقشار گوناگون است به همین دلیل در شرایط فعلی تلاش شده با توجه به اقلیم قم و تنوع فرهنگی از ظرفیت شهرداری برای ارتقاء فرهنگ شهرداری بهره‌مند شویم.
شهرداری قم آمادگی کامل دارد تا در جهت ارائه پیام‌های اختصاصی ایجاد بسترهای مناسب فیزیکی و هم‌افزایی در برنامه‌های میدانی با موضوع کودکان و نوجوانان با تمام قوا حضورداشته باشد.
قابل‌ذکر از هم‌زمانی نوروز ۱۴۰۰ و ایام نیمه شعبان تکاپوی ویژه‌ای در شهر قم برای استقبال از بهار و با اجرای برنامه‌های فرهنگی را ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =