فرماندار بندرعباس بر حساسیت نقش مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان تاکید کرد

پروین پشتکوهی با حضور در دفتر فرمانداری شهرستان بندرعباس با عزیزالله کناری فرماندار بندرعباس ملاقات کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ گزارش فعالیت‌های یک‌ساله کانون از سوی پروین پشتکوهی مدیرکل کانون به فرماندار بندرعباس ارائه شد.

در این دیدار که به اتفاق معاون فرهنگی و اجرایی کانون صورت گرفت؛ مدیرکل کانون  در مورد آمار کارگاه‌های برخط و میزان رشد چندین برابری از فاصله تابستان تا زمستان ۹۹ خبر داد.

وی افزود: مراکز سیار روستایی استان توانستند در سخت‌ترین شرایط فعالیت‌های خود در مناطق محروم روستایی  انجام دهند و خدمات خود را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ارائه دهند.

پشتکوهی تعامل کتابخانه‌های سیار با دفاتر تسهیلگری را از جمله برنامه‌های بسیار هدفمند و تاثیرگذار در سطح محلات حاشیه‌ای برشمرد و از برنامه‌ریزی برای تاسیس مرکز فرهنگی هنری در منطقه پیامبر اعظم(ص)  خبرداد. 

وی اعلام کرد: در این مدت کتابخانه پستی بندرعباس دوباره راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون مشغول خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق روستایی است.

پشتکوهی از حضور فعال و قدرتمند کانون استان در مسابقات و فراخوان‌های منطقه‌ای و ملی خبرداد و افزود: با توجه به اهمیت توجه به نیروی انسانی امسال طی ویژه برنامه‌ای از تمام اعضا، مربیان و مدرسین نشست‌های تخصصی و همکاران استان تقدیر به عمل آمد. 

وی فعالیت چندین انجمن تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی در استان را، نوید بخش روزهای خوبی برای جامعه فرهنگی استان دانست.

وی اعلام کرد: کانون استان در نظر دارد ویژه برنامه‌ای فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان "داستان آن  مجسمه شهر من " را با مشارکت دستگاه‌ها، ویژه ایام‌ عید نوروز ۱۴۰۰ برگزار نماید.

مدیر کل از ظرفیت‌های بوجود آمده در زمینه مهارت‌افزایی با برنامه و آموزش‌های حال خوش زندگی در بین کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

در ادامه جلسه فرماندار بندرعباس از اجرای برنامه‌های کانون در سال جاری تشکر نمود و بر حساسیت کار مربیان کانون به عنوان تربیت کنندگان نسلی حساس در چارچوب جامعه اسلامی و مسیر انقلاب در بلند مدت تاکید کرد.

 وی بر توجه به فعالیت‌های تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای جامعه مشارکت عمومی در عمران و آبادانی محلات و مشارکت در حفظ تمیزی شهر و مدرسه است.

 فرماندار بندرعباس بر  آموزش مسئولیت پذیری و انجام امور در زمان مناسب و ایثار گری در کار ،مشارکت در ساخت زندگی و داشتن روحیه همکاری و پرسشگری و دوری جستن از  ناامیدی و  توجه به روحیه خودباوری، خوش بینی تاکید کرد.

وی همچنین  به لزوم آموزش نگهداری اموال عمومی و حفظ آنان برای کودکان و نوجوانان نیز اشاره کرد. 

در پایان نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی کانون در خصوص ابعاد فرهنگی، هنری و اجتماعی  توضیحاتی را ارائه کرد و برلزوم توجه به حقوق شهروندی کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

وی گفت: موارد مطرح شده در این جلسه حتما در پیش بینی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ کانون استان برنامه ریزی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =