اعضا و مربیان کانون هرمزگان به استقبال بهار ۱۴۰۰ رفتند

مراکز فرهنگی هنری کانون استان با برگزاری جشن‌های پایانی کارگاه‌های برخط و فعالیت‌های عمومی به استقبال آخرین بهار قرن رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مراکز فرهنگی هنری کانون استان با برگزاری جشن‌های پایانی کارگاه‌های برخط و فعالیت‌های عمومی به استقبال آخرین بهار قرن رفتند.

سلام گل محمدی 

بر اساس همین گزارش در ویژه برنامه‌ای با عنوان «سلام گل محمدی» که همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) از سوی مجتمع آفرینش بندرعباس و مراکز ۲ و ۳ بندرعباس برگزار شد؛ اعضای این مراکز پایان کارگاه‌های خود را جشن گرفتند.

در این مراسم که با حضور ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان برگزار شد اعضای سه مرکز به اجرای شعرخوانی و قصه‌گویی پرداختند. در این مراسم همچنین محیط‌بان علی کریمی در رابطه با مسائل زیست‌محیطی و راه‌های حفظ محیط زیست برای شرکت کنندگان صحبت کرد.

در ادامه این مراسم لوح تقدیر و هدیه ای از سوی مدیرکل کانون هرمزگان به پاس برگزاری ۱۸ نشست تخصصی زیست محیطی و برگزاری کارگاه برخط به کریمی اهدا گردید.

در این مراسم همچنین فاطمه غفاری سروستانی سرپرست روابط عمومی و مسئول مجتمع آفرینش در رابطه با کارگاه‌های برخط بهار ۱۴۰۰ و نحوه ثبت نام اعضا در این کارگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

ویژه برنامه عیدانه

 جشن مجازی دیگری که ویژه کودکان مراکز فرهنگی هنری فین، جزایر هرمز و قشم با حضور کارشناس فرهنگی ناهید پذیرایی، مربیان فرهنگی و هنری و ادبی و اعضا و خانواده‌ها این سه مرکز  برگزار گردید. 

 برگزاری این جشن مجازی فرصتی بسیار مناسب برای آشنایی اعضا با یکدیگر و آشنایی با مراسمات و آیین‌ها عیدانه در شهرستان‌های مذکور بود.

 برگزاری جشن با مجری گری  زهرا خرمی فرد مسول مرکز فین پخش  تلاوت  قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی، مسابقه و بازی با کلمات  توسط زهرا گلزاری از جزیره هزار رنگ هرمز، قصه گویی مبعث  توسط خدیجه زرنگاری از برنامه‌های این جشن بود.

در این جشن مجازی آموزش کاردستی سمبل از راضیه سلیمانی پور مربی فرهنگی مربی مجازی مرکز قشم برگزار شد.

شعر خوانی بعثت، معرفی جزیره‌هرمز در قالب کلیپ، اجرای کلیپ سفر مجازی از جزیره عجایب هفتگانه قشم، قصه‌گویی اعضا از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

اجرای شعرخوانی بهار از فروغ ملایی مربی ادبی مرکز قشم و شعرخوانی و اجرای مسابقه از هاجر غلام نظری مربی مرکز فین از بخش‌های این جشن بود.

در پایان جشن از اعضای فعال کارگاه‌های عمومی مراکز فین، قشم و هرمز تقدیر شد.

 ویژه برنامه مجازی حوالی بهار

این برنامه با مشارکت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنادرجاسک و سیریک، میناب،

بندرلنگه، کتابخانه پستی بندرعباس و کتابخانه پستی میناب باحضور اعضاموفق، والدین ، مربیان ومسئولین مراکزکانون پرورش فکری وباهمراهی معاون فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

هدف از برگزاری این برنامه ایجادفضایی شاد و تقدیر از اعضا فعال و موفق و آگاهی بخشی مخاطبان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار گردید. 

باتوجه به آن که این مراسم مقارن با چهارشنبه سوری و در آستانه بهارطبیعت و سال نو برگزار شد؛ دکتر فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و علمشاه مدیر آموزش سازمان آتش نشانی بندرعباس مهمانان ویژه این نشست بودند.

در ابتدا معاون فرهنگی و اجرایی کانون با آرزوی سالی سرشارازبرکت، تندرستی و زیبایی از همراهی والدین، همت کودکان و نوجوانان و تلاش مربیان تقدیر کرد.

در ادامه دکتر فاطمه نوروزیان از کانون پرورش فکری هرمزگان، به جهت برگزاری کارگاه‌های متنوع به صورت مجازی و فراهم نمودن بستری سالم برای حضور کودکان و نوجوانان و  غنی سازی اوقات آنها از طریق مجازی که مانع از حضور در اجتماع خواهدشد؛ تقدیر کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:  همراهی کانون با نظام سلامت استان درجهت ارتقا آگاهی کودکان،نوجوانان و خانواده‌ها درخصوص نکات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی درشرایط شیوع کرونا، جای قدردانی دارد. 

نوروریان با هشدار اینکه شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در هرمزگان در حال افزایش است و برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان و خانواده هابا توجه به پیش رو بودن عید نوروز،تاکیدکرد: مراقبت ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر باشد و دید و بازدیدها به زمان عادی موکول شود.

سخنگوی ستادکرونا استان در مورد لزوم استفاده از ماسک، مسافرت نرفتن و رعایت فاصله اجتماعی با حاضران در نشست گفتگو کرد.

 آتش نشان علمشاه مدیر آموزش سازمان آتش نشانی بندرعباس نیز

با معرفی سنت دیرین چهارشنبه سوری گفت:لازم هست ضمن برگزاری ایمن سنت ها وآیین ها وپرهیز از کارهای پرخطر باعث حفظ سلامتی خود و اطرافیانمان شویم.

پخش قرائت آیاتی از کلام الله مجید،پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، مجری مسئول کتابخانه پستی میناب سیده حمیده حسینی، شعرخوانی اعیادشعبانیه، قصه‌گویی لطیفه‌خوانی، دکلمه‌خوانی و معرفی کتاب از برنامه‌های دیگری بود که اجرا شد.

آموزش زنده ساخت ماهی قرمز عید به روش اوریگامی توسط مربی هنری میناب، پخش کلیپ چهارشنبه سوری کاری ازسازمان آتش نشانی بندرعباس و خوانش اسامی اعضا موفق مراکز کانون پرورش فکری حاضر در نشست برنامه‌های دیگری بود که اجرا شد.

در پایان الهام اشرافی جاسکی مشاور مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان در شرق استان ضمن تقدیر از حمایت و هدایت خانواده‌ها به جهت استفاده فرزندانشان از خدمات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، از دکتر فرشیدیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و ازحضور مدیرروابط عمومی و اموربین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان دکترفاطمه نوروزیان و از حمایت رییس سازمان آتش نشانی بندرعباس مهندس دانش و ا زحضورآتش نشان علمشاه مدیر آموزش سازمان آتش نشانی بندرعباس تشکر نمود.

جشن چند قدم تا بهار 

همچنین در روزهای پایانی سال مراکز بستک، حاجی آباد و ابوموسی جهت تقدیر اعضای فعال کارگاه‌های عمومی و ایجاد فضای شاد برای اعضا، جشن «چند قدم تا بهار» را به صورت مشارکتی برگزار کردند.

در این مراسم برنامه‌هایی شاد و مفرح توسط مربیان و اعضا اجرا گردید. 

قرائت قرآن، پخش سرود ملی ، قصه‌گویی،مسابقه، آموزش عروسک نمایشی گاو ، آشنایی اعضا با فلسفه چهار شنبه سوری و سفره هفت سین، معرفی جاذبه‌های گردشگری ابوموسی، بستک و حاجی آباد توسط اعضا، معرفی کارگاه‌های بر خط فصل بهار و خوانش متن طنز توسط اعضا از برنامه‌های این جشن بود.

ویژه برنامه نسیم نوروزی 

اعضا مراکز فرهنگی هنری شماره ۱و ۴ بندر عباس با نسیم نوروزی همراه شدند.

‌نسیم نوروزی عنوان ویژه برنامه ای بود که با مشارکت  مراکز فرهنگی هنری شماره ۱و۴بندر عباس با هدف  آشنایی اعضا با آداب و رسوم  نوروز  و ایجاد لحظات بیاد ماندنی و شاد را در پایان سال بود. 

این ویژه برنامه به صورت مجازی با حضور فاطمه ولادی قصه‌گوی بین‌المللی و مربی فرهنگی شهرستان شاهین دژ از استان آذربایجان غربی برگزار شد. 

این جشن مجازی به مجریگری شهرزاد زارعی مربی فرهنگی مرکز شماره ۴ و  قرائت قرآن توسط امیر حسین قاسمی افشار و پخش سرود جمهوری انقلاب اسلامی آغاز شد. 

در ادامه فاطمه ولادی مهمان ویژه این برنامه«قصه جوهای‌عاقل» را برای اعضا قصه گویی کرد و به معرفی استان آذربایجان و جاذبه‌های گردشگری شهر ارومیه پرداخت و در این خصوص با اعضا گفتگو کرد.  

در ادامه سمیه اسلامی مربی مسول مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کاردستی گاو متحرک را در قالب کلیپ به عنوان نماد سال ۱۴۰۰ به اعضا آموزش داد. 

اجرای موسیقی زنده، شعرخوانی، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و معرفی آداب و رسوم چهارشنبه سوری در هرمزگان توسط اعضا از بخش‌های جذاب دیگر این برنامه بود.

 در ادامه این ویژه برنامه مجازی بازی و سرگرمی با عنوان رمز را پیداکن توسط فاطمه تقی زاده مربی مسول مرکز شماره ۴ اجرا شد.

یکی دیگر از برنامه های این جشن مجازی  بود که توسط فاطمه اسلامی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ انجام شد.

 اجرای برنامه  به وقت خنده با اجرای شهرزاد زارعی همراه با لطیفه‌گویی و اجرای شیرینکاری توسط اعضای کودک لحظات خوشی را برای همه رقم زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =