مهرواره داستان طنز «کرونا خند» برگزار می شود

در آستانه سال جدید فراخوان مهرواره ادبی داستان طنز «کرونا خند» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه ایام نوروز در کانون خراسان جنوبی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: بیماری همه گیر کرونا بیش از یک سال است که بر جهان سایه افکنده  و بسیاری عادات زندگی، تفریحات و آداب و رسوم را دستخوش تغییر کرده است در شرایط کنونی ضمن حفظ روحیه شادی و امید و توجه به آداب و رسوم لازم است بر اساس شعار«آینده ساختنی است» برای شرایط زندگی تازه تمرین کنیم.

وی افزود: نوروز یکی از آداب و رسومی است که در شرایط کرونا دستخوش تغییر شده و خیلی از آداب آن متحول شده است بر همین اساس انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و با مدد گرفتن از قالب ادبی طنز و بیان غیر مستقیم توأم با شوخی و لبخند قصد دارد با انتقاد از نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی، قدمی در تمرین زندگی با کرونا بردارد.

حمیدی ادامه داد: این مهرواره ویژه اعضای انجمن های ادبی کانون و تمامی نوجوانان ۷تا ۱۸ سال با موضوعات  یادش بخیر میهمانی، ما خانه هستیم، کرونا کنار ما نشسته،  نوروز ۱۴۰۰ بی‌کرونا، با کرونا ، مراسم ترحیم کرونا به زودی برگزار می شود و کارخانه کرونا ویروس  نیرو می‌گیرد و همچنین دوری و دوستی برگزار می شود.

بر همین اساس، علاقمندان به شرکت دراین مهرواره می توانند با تولید، داستان کوتاه حداکثر ۵۰۰ کلمه در قالب طنز تا سه اثر را به صورت تایپ شده و در قالب word  با قلم  bnazanin واندازه ۱۴به دبیرخانه ارسال کند.

گفتنی است برای شرکت در این فراخوان از  ۲۸ اسفند لغایت ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ مهلت تعیین شده است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را از  طریق پست الکترونیکی به نشانی: Farhangi.khorasanj@kpf یا در قالب لوح فشرده به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان خراسان جنوبی تحویل دهند.

دبیرخانه این رویداد ادبی مرکز فرهنگی وهنری کانون در شهرستان قاینات تعیین شده است.

برای مشاهده فراخوان مهرواره اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =