فراخوان دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس

فراخوان دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس ویژه استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ دومین مهرواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس برگزار می‌گردد.

فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس آفرینش‌های ادبی اظهار داشت: طنز گونه‌ای از ادبیات است که زبان خاص خود را برای شناخت زیبایی‌ها دارد و نقد سازنده باعث بالندگی جامعه شود.

در این رابطه غلامزاده نخلی افزود: از طرف دیگر طنز نشاط می آورد و نکات دردناک را با بیان و رفع آن التیام می بخشد.

وی افزود: به همین منظور  بر آن شدیم با این واژه‌های فاخر و ارزشمند آثار ادبی کودکان و نوجوانان را در این زمینه به جامعه ادبی معرفی کنیم.

وی اهداف این مهرواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاه‌هاو انجمن‌های ادبی،  

پرورش تفکر انتقادی و توجه به دنیای پیرامون دانست.

این کارشناس ادبی افزود: اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و دانش آموزان مقاطع ابتدایی اول و دوم، متوسطه اول و دوم شرکت‌کنندگان این مهرواره می‌باشند.

کارشناس ادبی کانون هرمزگان گفت: آثار شرکت‌کنندگان در گروه‌های سنی نوخوان(۷ تا ۸سال)، نونهال( ۹ تا ۱۱ سال)، نونگاه (۱۲ تا ۱۴)، نوجوان (۱۵ تا ۱۷ سال) و ارشد(۱۸ تا ۲۲) پذیرفته خواهد شد.

غلامزاده گفت محور موضوعی مهرواره آزاد و قالب آثار در سه محور شعر، داستان و نثر طنز می‌باشد.

وی افزود: اشعار در قالب کلاسیک و آزاد و داستان‌ها می‌بایست حداکثر ۳هزار کلمه در قالب فایل ورد با قلم نازنین اندازه ۱۴ باشد.

همچنین آثار نثر می‌بایست حداکثر در هزار کلمه در قالب فایل ورد با قلم نازنین اندازه ۱۴ باشد.

لازم به ذکر است استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد مجاز به شرکت در این مهرواره منطقه‌ای می‌باشند.

همچنین برگزیده اول هر گروه سنی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه ویژه و سایر برگزیدگان نیز لوح تقدیر و هدیه دریافت می‌کنند.  

لازم به ذکر است مهلت ثبت نام تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ و ثبت نام در این فراخوان منحصراً از طریق وب سایت مهرواره به نشانی https://hormozgan.kpf.ir/tanz انجام خواهد شد.

دبیرخانه این مهرواره تاکید دارد که علاقمندان قبل از اقدام  به ثبت‌نام نسبت به مطالعه دقیق مقررات و آگاهی از آن مبادرت نمایند و ثبت‌نام در مهرواره به منزله پذیرش کامل مقررات است.

لازم به ذکر است چنانچه علاقمندام به هنگام ثبت‌نام در سامانه مذکور، دچار مشکل فنی شوند، می‌توانند با  شماره تلفن ۳۳۳۱۳۴۱۶ از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =