ویژه‌برنامه‌ی حفظ محیط زیست در مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با ویژه‌برنامه‌های گوناگون اعضا را با ضرورت حفاظت از محیط زیست آشنا کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مراکز فرهنگی‌هنری کانون با انجام فعالیت‌های گوناگون، اعضا را با اهمیت محیط زیست آشنا کردند.

در سال‌های اخیر مراقب نبودن تعدادی از انسان‌ها و اهمیت ندادن آنان به «محیط زیست»، باعث افزایش آلاینده‌ها شده که این امر سرعت تخریب محیط زیست را در پی داشته است.

از سوی دیگر مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی سازمان‌های تاثیرگذار در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی در میان کودکان و نوجوانان، با انجام فعالیت‌های گوناگون، مخاطبان خود را با جلوه‌های گوناگون فرهنگی آشنا کرده است و همکاران در این مجموعه‌ی فرهنگی با آگاهی از این شرایط با فرهنگ‌سازی در حوزه‌ی محیط زیست سعی در کاهش آسیب‌ها به محیط زیست دارند که حاصل آن پرورش کودکان و نوجوانانی است که به محیط پیرامون خود اهمیت می‌دهند.

امسال نیز با توجه به شرایط ویژه‌ی کشور در پی همه‌گیری ویروس کرونا، این فعالیت‌ها در مراکز شماره دو خاش، دَلگان و میرجاوه در سطح فضای مجازی پیگیری شد و اعضا با کمک مربیان خود با منابع آلوده‌کننده‌ی محیط زیست آشنا شدند.

گفتنی است در مرکز فرهنگی‌هنری دلگان، کارشناسان محیط زیست، با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در جمع تعدادی از اعضای مرکز حضور یافتند و توصیه‌ها و آموزش‌هایی را در این زمینه به کودکان ارایه دادند.

معرفی کتاب، آشنایی با روش‌های مراقبت از محیط زیست، بازیافت زباله، جداکردن زباله‌ها، نقاشی، استفاده از دورریختنی‌ها، دلنوشته‌های ادبی و کاردستی از جمله فعالیت‌هایی بود که در این برنامه‌ها برای اعضا انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =